چگونه تصویر یک تخم مرغ رکورد لایک اینستاگرام را شکست؟/ رکورددار قبلی لایک اینستاگرام هم به این حادثه واکنش نشان داد

تصویر «تخم‌مرغ قهوه‌ای» موفق شده است رکورد بیشترین لایک اینستاگرام را بشکند. این عکس همچنان داغ‌ترین تصویر دنیا در فضای مجازی است.

چگونه تصویر یک تخم مرغ رکورد لایک اینستاگرام را شکست؟/ رکورددار قبلی لایک اینستاگرام هم به این حادثه واکنش نشان داد

به گزارش خبر فوری ، تصویر «تخم‌مرغ قهوه‌ای» که دیروز موفق شده بود رکورد بیشترین لایک اینستاگرام را بشکند همچنان داغ‌ترین تصویر دنیا در این شبکه اجتماعی است.
تعداد لایک این تصویر ساده و طنزگونه به دو برابر رکورد قبلی بیشترین لایک اینستاگرام رسیده است که سال قبل توسط کایلی جنر که یک بازیگر و خواننده امریکایی است شکسته شده بود. لایکهای تخم مرغ قهوه ای اکنون توانسته از مرز ۴۰ میلیون بگذرد و این لایکها هر لحظه در حال افزایش هم است.
کامنتهای نوشته شده برای این پست هم قابل توجه بوده است چرا که این پست اینستاگرامی توانسته است بیش از ۱.۳ میلیون کامنت را برای خود ثبت کند.
اما پرسش این جا است که چگونه چنین تصویر علی الظاهر کم اهمیتی توانست این چنین ویروسی شده و رکورد اینستاگرام را بشکند؟

مروری بر ماجرای تخم‌مرغ قهوه ای

قضیه از این قرار است که کایلی جنر حدودا یک سال قبل یعنی در فوریه ۲۰۱۸ بعد از تولد دخترش پستی را در اینستاگرام گذاشت و توانست حدود ۱۸ میلیون لایک بگیرد. کایلی با این کار رکورد لایک اینستاگرام را شکست و توانست لقب دختر طلایی اینستاگرام را از آن خود کند. کایلی جنر در واکنش به این اتفاق طی یک پست یک تخم‌مرغ شکست و این اتفاق را به کاربرانش تبریک گفت.
حدودا یک سال بعد صاحب حساب world_record_egg بنا به این اتفاق، یک حساب کاربری در اینستاگرام ساخت و در آن تنها یک تصویر به اشتراک گذاشت: تصویر یک‌تخم مرغ قهوه ای.
صاحب حساب که از قضا ناشناخته است از کاربران خواست که با لایک‌کردن تصویر رکورد لایک را که در دست کایلی جنر بود، بشکنند. پست این ادمین بلافاصله ویروسی شد و توانست در عرض مدت کوتاهی رکورد لایک و کامنت اینستاگرام را
بشکند.
جالب اینجا است که خود کایلی جنر به این اتفاق واکنش نشان داد. او طی یک ویدئو با این اتفاق شوخی کرد و در کپشن پست هم نوشت: آن تخم مرغ کوچولو را بگیرید.

ویروس‌ها به توییتر هم سرایت می‌کند؟

صاحب حساب اینستاگرامی تخم مرغ قهوه ای اخیرا در توییتر هم اکانت ساخته است تا در این شبکه اجتماعی هم رکورد شکنی کند. هدف این شخص ناشناخته که مسلما دنیای مجازی را خوب می‌شناسد این است که رکورد ریتوییت توییتر را که اکنون در دست یک میلیاردر ژاپنی با حدودا ۵ میلیون ریتوییت است بشکند.
بسیاری البته معتقدند این کاربر نمی‌تواند در توییتر فعالیت کند چرا که دنیای توییتر به کل متفاوت از اینستاگرام است. مجله "اینک" طی یک گزارش بر این امر تاکید دارد که ویروس پست تخم مرغ قهوه ای تنها در اینستاگرام جواب می‌داده و اصولا این قدرت اینستاگرام است که بتواند تصاویر این چنینی را در صدر قرار دهد چرا که طنز و مطالب ابزورد تنها در اینستاگرام حرف اول را می‌زند نه توییتر.

مروری بر بیشترین لایک‌های اینستاگرام

در راس این پستها همانطور که بیان شد تصویر تخم مرغ قهوه ای و تصویر به دنیا آمدن دختر کایلی جنر است. پس از آن آخرین پست یک رپر قبل از مرگ است که در رتبه سوم قرار دارد و توانست حدود ۱۳.۴ میلیون لایک بگیرد.
در رتبه های بعدی هم پستی از جاستین بیبر(خواننده جوان آمریکایی) در ۹ جولای ۲۰۱۸، پستی از کیلی جنر در ۱ مارس ۲۰۱۸ و پستی از آریانا گرانده(خواننده و بازیگر) در ۱ سپتامبر ۲۰۱۸ قرار دارند که به طور میانگین ۱۲.۵ میلیون لایک گرفته اند.
نکته جالب در رابطه با لیست لایکهای اینستاگرام این است که بیشترین لایک جز مورد اول یعنی تخم مرغ قهوه ای متعلق به سلبریتی‌های جوان و نوجوان است.

تخم مرغ قهوه ای، پدیده ای پست مدرن در دنیایی مدرن

بسیاری از این اتفاق و پربازدید شدن تک پست تخم مرغ قهوه ای و رکورد شکنی اش دچار حیرت شدند. اینکه یک پست از یک کاربر ناشناس با محتوایی کاملا طنز و بی معنی دو برابر پست یک سلبریتی محبوب لایک بگیرد یک نشانه است. نشانه ی آغاز عصری جدید در شبکه های مجازی.
بسیاری معتقدند فرهنگ ضدیت با سلبریتی‌های عموما جوان و کم‌تجربه که از فعالیتهای بی‌ارزش روزانه خود تصاویری منتشر کرده و لایک می‌گیرند در دنیا اوج گرفته است. در حقیقت پدیده‌ی تخم مرغ قهوه ای نوعی دهن کجی کاربران اینستاگرام است به سلبریتی‌ها و فرهنگ اینستاگرامیشان. نوعی دهن کجی که بیشتر ما را یاد جنبشهای اجتماعی و هنری پست مدرنی می‌اندازد که با پوچ گرایی و فرهنگ ابزورد خود سعی در این دارند که قواعد و هنجارهای دست و پا گیر و اشتباه رایج جامعه خود را نابود کنند.
مجله اینک طی گزارشی معتقد است حادثه‌ی تخم مرغ قهوه ای با تمام محتوای طنزش چند درس مهم برای ما دارد.
اولا این اتفاق نشان داد که چقدر اینستاگرام قدرتمند است و اگر کسی زبان و شرایط آن را بلد باشد حتی اگر ناشناس هم باشد باز می‌تواند فرهنگ جدیدی ساخته و توجهات را به خود جلب نماید.
درس دیگر که از دل نکته‌ی بالا هم در می‌آید این است که فردی که پشت پرده این پست قرار دارد بدون شک زبان اینترنت و اینستاگرام را بلد است. ‌می‌داند کایلی جنر بزرگترین اینستاگرام را دارد و لذا ماهرانه از طریق نام بردن از او و ایجاد حس رقابت بین کاربران سعی می‌کند برای خودش لایک جمع کند.
او فرهنگ اینستاگرام را می‌شناسد و می‌داند شاید کاربران این بازیگر جوان را در اینستاگرام دنبال کنند اما اصولا اگر تحریک شوند بدشان نمی‌آید به او و پستهایش دهن کجی کنند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایمان
    0

    ینفرم تو ایران باید این کارو کنه برای سلبریتیای ایرانی ک بدتر از خارجیا هستن.باز خارجیا عکساشون مفهومی هس ایرانیا ک ...

  • ناشناس
    0

    شاید به خاطر این بوده مردم فکر می کنند باید تخم مرغ بخورند که سوء تغذیه نگیرند، الان مصرف تخم مرغ خیلی بالا رفته، در صورتی که بودن آن در وعده های غذایی خیلی هم ضرورتی ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها