قاچاق دام در سیستان و بلوچستان ۱۰۶ درصد کاهش یافته است

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق دام در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۶ درصد در استان کاهش یافته است.

قاچاق دام در سیستان و بلوچستان ۱۰۶ درصد کاهش یافته است

محمد محبی اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از پیشگام ترین استان ها در امر مبارزه با قاچاق کالا است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته حدود ۳ هزار و ۳۷۷راس دام قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده که این رقم در سال جاری به یک هزار و ۶۶۹ راس دام قاچاق کاهش یافته که نشان دهنده کاهش ۱۰۶ درصدی در این بخش است.

وی ادامه داد: در بخش مشروبات الکلی نیز با کاهش ۸۶ درصدی قاچاق مواجه بودیم به طوری که در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۵۱ شیشه انواع مشروبات الکلی کشف شده که این رقم در سال جاری ۲۴ هزار و ۸۸۰ بطری بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در سال جاری یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۴۶۰ نخ انواع سیگار از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است که کاهش ۲۰۳ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کردک محدودیت ها و ممنوعیت های بیش از حد واردات و صادرات کالا و ناهمسانی قیمت در داخل و خارج یکی از دلایل تشدید کننده پدیده قاچاق است زیرا وقتی وارد کننده نتواند از راه قانونی اقدام به واردات کند به راه های خلاف و قاچاق روی می آورد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها