قمار بزرگ شیائومی ردمی

خبر عجیبی امروز منتشر شده که از برنامه‌های این برند تازه تأسیس چینی برای عرضه گوشی مقرون به صرفه با چیپست پردازنده Snapdragon 855 دارد.

قمار بزرگ شیائومی ردمی

شرکت شیائومی از ابتدای حضور جدی خود در بازار اقدام به معرفی گوشی‌هایی از سریRedmi نمود و پس از موفقیت‌های پی در پی، این شرکت تصمیم به استقلال و ثبت مستقل برند ردمی خود گرفته و چند روز پیش رسماً اعلام شد که Redmi به صورت یک زیربرند رسمی برای شیائومی ثبت شده و فعالیت خود را با استقلال بیشتری و تمرکز بر گروه میان‌رده و ارزان قیمت ادامه خواهد داد.

بعد از این اتفاق این شرکت به صورت گوشی Redmi Note 7 را به بازار معرفی کرد که یک گوشی با دوربین بسیار عالی 48 مگاپیکسلی، چیپست پردازنده Snapdragon 710 و قیمت بسیار عالی 150 دلار است. اما به نظر این پایان کار نیست و ردمی گوشی‌های با ارزش خرید بسیار بالاتر را در نظر دارد.

در همین راستا یکی از کاربران در شبکه اجتماعی Weibo در پستی از مدیرعامل شیائومی آقای لی جون پرسیده است که آیا برند ردمی گوشی‌های قدرتمند دیگری را نیز در برنامه تولید و طراحی خود دارد یا خیر؟ در همین زمینه آقای جون پاسخ بسیار جالبی داده و به صراحت اعلام کرده که ردمی در آینده گوشی‌هایی با مغز پردازشی Snapdragon 855 تولید خواهد کرد.

پیش از این تصور این بود که ردمی معرفی می‌شود تا به صورت کامل گروه میان‌رده بازار را پوشش دهد ولی با این تفاسیر باید نظریه‌های قبلی را اصلاح کنیم و منتظر معرفی گوشی بسیار خوش قیمتی از شیائومی ردمی با چیپست Snapdragon 855 باشیم. به احتمال فراوان این گوشی قیمتی زیر 400 دلار و یا حتی کمتر از آن خواهد داشت.

البته این اولین باری نیست که زیر برند شیائومی گوشی رده بالا با چیپست پرچمدار تولید می‌کند و سال گذشته نیز گوشی Pocophone F1 با چیپست پرچمدار (آن زمان)Snapdragon 845 و با قیمت بسیار خوب 350 دلاری عرضه شد.

به هر حال این تصمیم برای ردمی می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و در عین حال چالش‌برانگیز باشد؛ چرا که تولید گوشی با سخت‌افزار رده بالا و قیمت پایین حاشیه سود کمی خواهد داشت و می‌توان سود عملیاتی تضمین شده آن را در فروش بالا دانست. پس باید بازار خوبی برای آن محصول در نظر گرفت و سهم گسترده‌ای از بازگشت سرمایه را در زمان کوتاه نیز بدست آید.

با این اوصاف اگر فرض را بر این بگذاریم که شیائومی می‌تواند چنین محصولاتی را با زیربرند خود به راحتی معرفی کند باید کشورهای بسیاری مانند هند، اندونزی، کشورهای آسیای میانه و حتی خاورمیانه را نیز به عنوان بازارهای عرضه این محصولات درنظر بگیریم. این بدان معناست که دامنه فعالیت برند ردمی طی سالیان آینده باید افزایش یافته و کشورهای بسیار بیشتری را شامل شود؛ سیاستی که شیائومی طی چندین سال در هند پیاده کرده و حال پرفروش‌ترین برند فروش گوشی هوشمند در این کشور است.

منبع: شهر سخت افزار

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها