واکنش قاطع یگان‌های زمینی، توپخانه‌ای و موشکی یمن در مقابل حملات سنگین متجاوزان سعودی

مزدوران آل سعودبا پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی علیه مواضع یمنی حملات گسترده‌ای را انجام دادند.

واکنش قاطع یگان‌های زمینی، توپخانه‌ای و موشکی یمن در مقابل حملات سنگین متجاوزان سعودی

ده‌ها تن از مزدوران سعودی (نیرو‌های وابسته به منصور هادی و طارق عفاش) حملات گسترده‌ای را با پشتیبانی جنگنده‌های عربستانی علیه مواضع نیرو‌های یمنی در شمال استان البیضاء انجام دادند.

واکنش قاطع یگان های زمینی، توپخانه‌ای و موشکی یمن در مقابل حملات سنگین متجاوزان سعودی

یک منبع میدانی به جزئیات حملات اشاره کرد و افزود: مزدوران سعودی حملات خود را از حومه جنوبی استان مآرب آغاز کردند و مواضع نیرو‌های یمنی را در منطقه قانیه هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله به خوبی توانستند تحرکات مزدوران سعودی را رصد کنند، گفت: نیرو‌های یمنی در گام نخست در جریان یک کمین دقیق موفق شدند شمار زیادی از مزدوران سعودی را کشته و زخمی کنند.

وی افزود: نیرو‌های یمنی در ادامه با انجام ضد حملات غافلگیرانه توانستند پیشروی نیرو‌های مزدور سعودی را متوقف کنند و پس از درگیری‌های سنگین حملات آنان را به طور کامل در این محور دفع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مزدوران سعودی درصدد بودند با حملات غافلگیرانه، تعدادی از بلندی‌ها و ارتفاعات را در بخش قانیه به اشغال دربیاورند، اما با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند.

حمله دقیق توپخانه‌ای و پهپاد‌های مقاومت انصارالله به مناطق اشغالی در بخش قانیه منجر به کشته و زخمی شدن شماری دیگر از مزدوران سعودی شد و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان در این محور وارد آمد.

به گفته منابع میدانی، یگان موشکی مقاومت انصارالله یمن هم در جریان یک عملیات دقیق توانست تجمع مزدوران سعودی را در مناطق اشغالی بخش قانیه با موشک بالستیک «زلزال ۱» هدف قرار دهند.

ده‌ها تن از مزدوران سعودی در جریان این حمله موشکی کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد شد؛ نیرو‌های یمنی در تلاش هستند با پاکسازی بخش‌های «ناطع و قانیه»، امنیت را در کمربند شمالی و شمال شرقی استان البیضاء تامین کنند.

در حال حاضر، ۸۰ درصد از مساحت استان البیضاء از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و ...» در کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است.

منبع: میزان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها