شهر زیرزمینی با بیش از ۳۵ متر عمق در اردستان شناسایی شد

شهردار اردستان با بیان اینکه بر اساس شواهد موجود شهر زیرزمینی را در اردستان شناسایی کردیم، گفت: در بررسی‌های انجام شده عمق شهر زیرزمینی اردستان به بیش از ۳۵ متر با ۳ طبقه می‌رسد.

شهر زیرزمینی با بیش از ۳۵ متر عمق در اردستان شناسایی شد

محسن حیدری با بیان اینکه شهر اردستان مهد تمدن است، اظهار داشت: عجیبت ترین سازه‌های جهان از جمله تنها قنات دو طبقه جهان، نخستین مسجد دوطبقه جهان اسلام، تپه خاموشان که مشابه آن تنها در یزد وجود دارد و همچنین شهر زیرزمینی در این شهرستان وجود دارد.

وی افزود: در 7 محله قدیمی شهر اردستان مسیرهای زیرزمینی وجود دارد که پیش بینی صورت گرفته حداقل متعلق به قبل از ساسانیان است.

شهردار اردستان با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده چند روز گذشته عمق شهر زیرزمینی اردستان به بیش از 35 متر با سه طبقه می‌رسد، ادامه داد: در این شهر زیرزمینی وجود سالن و اتاقک‌هایی کشف شده که تاکنون بی سابقه است.

وی با بیان اینکه وجود این شهر زیرزمینی نشان دهنده قدمت بالای اردستان است، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که در صورت دادن مجوز از سوی میراث فرهنگی عملیات نقشه برداری، حفاری و بهره‌برداری از آن را آغاز کند.

حیدری با اشاره به اینکه شهر زیرزمینی مهر اردشیر اردستان سبب پویایی اقتصاد گردشگری این شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: آمادگی شناساندن و معرفی این شهر زیرزمینی را در صورت همکاری میراث فرهنگی داریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها