انوشیروانی: پاداش المپیک حقم بود/ فدراسیون دورو بود

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری گفت: پاداشی که در المپیک به خاطر مدال طلای کیانوش رستمی به من رسید حقم بود.

انوشیروانی: پاداش المپیک حقم بود/ فدراسیون دورو بود

سجاد انوشیروانی درباره صحبت‌هایی که در خصوصورزشکارسالاری انجام داده است و اینکه آیا این مشکل همچنان در فدراسیون وجود دارد یا نه، گفت: متأسفانه همچنان این مشکل در فدراسیون وزنه‌برداری ادامه دارد. خواسته کیانوش ادامه تمرینات به صورت انفرادی است و فدراسیون هم از این خواسته حمایت می‌کند؛ در حالی‌که همه دیدید بعد از المپیک ریو چه اتفاقاتی برای رستمی رخ داد و نه تنها فرصت کسب 2 مدال ارزشمند را از دست داد بلکه در هر دو رویداد اوت کرد.

وی با اشاره به تصمیم کیانوش رستمی و تغییر وزنش گفت: این هم داستانی است که به گفته خود رستمی به تنهایی اقدام به آن کرده و فدراسیون نقشی در آن نداشته است. رئیس فدراسیون با صحبت‌هایی که مطرح کرده به جایی اینکه به دنبال شفاف‌سازی و روشن کردن افکار عمومی باشد تنها فرافکنی کرد. این سؤالاتی است که مردم به حق مطرح می‌کنند و باید پاسخ روشنی به آنها داد.

* اگر ما پاداشی گرفتیم، مرادی هم گرفته است

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری تصریح کرد: مرادی عنوان می‌کند اگر ورزشکارسالاری بد است پس سکه‌های پاداش قهرمانی رستمی هم بد است؛ این موضوع نشان می‌دهد که دید رئیس فدراسیون تا چه حد مادی است. وقتی ما این پاداش‌ها را گرفتیم او هم به عنوان سرپرست نه تنها در المپیک بلکه در تمام مسابقات که در این سال‌ها در تمام رده‌های سنی برگزار شده و نام خودش را به عنوان سرپرست رد کرده، دریافت کرده است. نمی‌گویم حقش نبوده، اما اگر ما پاداشی گرفتیم، او هم گرفته است.

انوشیروانی ادامه داد: جدا از پاداشی که بابت مدال طلای رستمی گرفته‌ام، ادعا می‌کنم اگر رستمی آن زمان در قالب تیمی قرار می‌گرفت، نتیجه‌ای غیر از طلای المپیک نمی‌گرفت و حتی مدعی هستم که وزنه‌های بهتری هم می‌زد. پس حقم را گرفته‌ام و به کسی غیر از خودم هم ارتباطی ندارد. آن زمان این موضوع مطرح بود تا تصمیماتی برای این جوایز صورت بگیرد که اجازه این کار را ندادیم. من حقم را گرفته‌ام و بیشتر از حقم هم توقعی نداشته و طلبی نکردم.

* از کیانوش دلخور نیستم، از فدراسیون دلخورم

وی با اشاره به حمایت‌های مرادی از تصمیمات رستمی گفت: با اینکه رئیس فدراسیون به این موضوع دامن می‌زد تا ورزشکار را به صورت غیرمستقیم به نابودی بکشاند، اما در ظاهر از رستمی حمایت می‌کرد؛ هدف او هم تنها این بود تا رستمی نتیجه نگیرد و با توجه به تجربه قبلی که داشته و حتی آن را به ما هم منتقل می‌کرد و می‌گفت اینها خودشان را به نابودی می‌کشانند، منتظر ناکامی رستمی و بازگشت او به برنامه فدراسیون بود و حالا که این اتفاق برای کیانوش رخ داده منتظر همین موضوع بودند تا با تمسک به آن رستمی را دوباره در چارچوب فدراسیون و شرایط اردویی قرار دهند. در حالی‌که او همچنان اسب خود را می‌تازاند و مرادی در استراتژی خودش دچار چالش شده است.

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری گفت: رستمی قهرمان و دوست عزیز ما است و هر اتفاقی که بین ما بوده با رفتن من تمام شده است. از کیانوش دلخور نیستم از این موضوع دلخور هستم که فدراسیون به من می‌گفت مقابل ورزشکارسالاری با قدرت و محکم بایست، اما در جلسه شورای فنی برخلاف آن رفتار می‌کرد و حتی آرای بزرگان وزنه‌برداری را وتو می‌کرد و مجدداً به رستمی امتیاز می‌داد.

* آیا روزهایی که در تیم ملی بودم، نتایج بد بود؟

انوشیروانی با اشاره به دلایل استعفایش از تیم ملی گفت: به جایی رسیدم که احساس کردم جامعه وزنه‌برداری دچار چالش شده و متضرر می‌شود. به دو دلیل، اول اینکه رستمی ارزش‌های کسوت و بزرگی را زیر سؤال برده بود و دوم مهر تأیید رئیس فدراسیون بر کارهای کیانوش بود که ورزشکارسالاری را تأیید می‌کرد، کنار رفتم. احساس کردم که برای حفظ جایگاه و حرمت و مربیگری باید خودم را قربانی کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که این اتفاق بازتاب‌های متفاوتی در جامعه ورزش داشت، گفت: قبول دارم؛ برخی می‌گفتند حق با من است و برخی جانب کیانوش را می‌گرفتند چون معتقد بودند انوشیروانی تجربه‌اش کم است و کیانوش حق دارد از روش‌های تمرینی او تمکین نکند، اما آیا روزهایی که در تیم ملی حضور داشتم نتایج بد بود؟ اردونشینان از شرایط تمرینی ناراضی بودند؟ آیا سطح عملکرد وزنه‌برداران ما قابل قبول نبود؟ تمام اینها باید بررسی شود.

دارنده مدال نقره المپیک تصریح کرد: بهداد سلیمی بعد از عمل جراحی سنگینی که داشت، 6 ماه تمرین نکرد و تنها فیزیوتراپی انجام می‌داد. او چهار و نیم ماه قبل از المپیک در حالی‌که توان نشستن زیر میله خالی را هم نداشت دست به وزنه شد، اما هیچکس نمی‌گوید در این مدت کوتاه چه اتفاقی رخ داد که رکورد المپیک را هم جابه‌جا کرد و همه دیدند اگر آن اتفاقات نبود حقش حداقل مدال نقره بود. براری ۱۸۶کیلوگرم یک‌ضرب و ۲۲۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموعاً ۴۰۶کیلوگرم را ثبت کرد. رکوردی که باید در مسابقات قبل و بعد از آن برای براریمقایسه شود. هاشمی بیشترین مجموع خود را در المپیک و مرادی هم که طلا گرفت. در مسابقات قهرمانی آسیا بهترین نتیجه را گرفتیم. سال بعد با جوانانی که حتی به اردو راهشان نمی‌دادند به آسیا رفتیم و قهرمان آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی شدیم.

* اجازه نمی‌دادم رستمی به اردو بیاید دچار مشکل می‌شد

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: متأسفانه مرادی فرافکنی می‌کند؛ در آن زمان اختلاف بین من و رستمی با کمی دلجویی و تعامل بهتر این مسائل حل می‌شد، اما فدراسیون هیچ کاری نکرد و قهرمانی مانند رستمی را که بعد از المپیک می‌توانست روند خوب خودش را ادامه دهد و حتی تا المپیک ۲۰۲۰ حفظ شود به نابودی کشاند و دو مدال ارزشمند جهانی را از دست بدهد.

انوشیروانی خاطر نشان کرد: همه دیدند رستمی قبل از المپیک بدلیل تمرین انفرادی چه شرایطی داشت و در یک ضرب چه رکوردهایی می‌زد، اما با این وجود به خاطر منافع ملی قبول کردم در کنار تیم تمرین کند. 2 ماه کوتاه آمدم که کیانوش با تمرین در کنار سایر ملی‌پوشان انگیزه‌اش برگشت. رستمی باید اقرار کند که در شرایط مناسبی نبود و با تمرین در کنار سایر ملی‌پوشان شرایط ایده‌آلی پیدا کرد. اگر اجازه نمی‌دادم قبل از المپیک به اردو بیاید دچار مشکل می‌شد، اما بخاطر منافع ملی کوتاه آمدم. دوستان بعدی هم دیدند که کیانوش باز هم ساز خودش را زد و فدراسیون هم حمایت کرد.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها