بیرانوند مطمئن‌تر از همیشه

از استرالیا تا امارات؛ چطوری کریس دژ مستحکم تیم کی‌روش

سنگربان تیم ملی ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به جام ملت‌های قبلی در استرالیا داشته است.

از استرالیا تا امارات؛ چطوری کریس دژ مستحکم تیم کی‌روش

به گزارش خبر فوری ، جام ملت‌های آسیا در حال پیگیری است و تیم ملی ایران توانسته با دو برد و دو کلین‌شیت در صدر جدول گروه خود قرار بگیرد. علیرضا بیرانوند در سال 2015 عضو تیم نفت تهران بود و با درخشش در این تیم توانست نظر مثبت کارلوس کی‌روش را به خود جلب کند و برای جام ملت‌های 2015 به تیم ملی دعوت شود.

بیرانوند البته در این تورنمنت نیمکت‌مشین علیرضا حقیقی بود و فرصت بازی نیافت اما کاملا مشخص بود که وی به یک دروازه‌بان بزرگ تبدیل خواهد شد زیرا کیفیت فنی که از خود نشان داده بود باعث شده بود تیم‌های بزرگی برای به خدمت گرفتن وی از نفت تهران دندان تیز کنند که او از بین این تیم‌ها پرسپولیس را انتخاب کرد و با عضویت در این تیم به عنوان سنگربان اول تیم‌ملی ایران انتخاب شود و در راهیابی ایران به جام جهانی 2018 روسیه نقشی پررنگ را ایفا کند.

بیرانوند در جام جهانی هم فوق‌العاده ظاهر شد و توانست تحسین کارشناسان اروپایی را برانگیزد. اوج درخشش وی به مهار ضربه کریستیانو رونالدو فوق ستاره‌ی پرتغالی فوتبال جهان برمی‌گردد که وی توانست پنالتی این بازیکن را به زیبایی مهار کرده و نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

سنگربان لرستانی فوتبال ایران یکی از عوامل صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم بود. وی در مقابل تیم‌های قطری توانست درخشش بی‌نظیری از خود ثبت نموده و موفقیت‌های خود را ادامه دهد. در دیدار نیمه‌نهایی مقابل السد در حالی که پرسپولیس در آستانه حذف شدن قرار داشت بیرانوند توانست با واکنشی دیدنی دروازه این تیم را مقابل ضربه ژاوی مهار کند و باعث صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان شود.

همه‌ی این‌ها در فاصله جام ملت‌های 2015 استرالیا تا جام ملت‌های 2019 امارات رخ داده و نشان از پیشرفت چشمگیر بیرانوند دارد. او حالا یک دروازه‌بان باتجربه و میدان دیده است که یکی از امید‌های کی‌روش برای فتح قاره کهن است.

تیم ملی در حال حاضر در گروهD رقابت های جام ملتهای آسیا با تیم های یمن، ویتنام و عراق همگروه است. علیرضا بیرانوند موفق شده است در دو بازی قبلی تیم ملی دروازه خود را بسته نگه دارد. گلر پرسپولیسی تیم ملی یک سیو عالی در بازی برابر ویتنام داشت و موفق شد موقعیت تک به تک را از مهاجم ویتنامی بگیرد.

باید ببینیم علیرضا بیرانوند می‌تواند مانند جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا در جام ملت‌های آسیا درخشیده و باعث قهرمانی شاگردان کی‌روش شود یا خیر.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها