احمدی نژاد به سراغ سردار سلیمانی رفت

رییس سابق دولت که ید طولایی در نامه نگاری دارد این بار نامه ای خطاب به سردار سلیمانی نوشت.

احمدی نژاد به سراغ سردار سلیمانی رفت

محمود احمدی‎نژاد در نامه‌ای خطاب به سردار قاسم سلیمانی، مدعی شده که با «پادرمیانی» سردار سلیمانی، برادر آقای جهانگیری از زندان آزاد شده است.

اين در حالي است كه از قضا مهدي جهانگيري روابط خوبي با اسفنديار رحيم‌مشايي يار غار احمدي‌نژاد داشت و بازداشت چندي‌پيشش ربطي به برادرش ندارد. محمود احمدي‌نژاد علاقه زيادي به نامه‌نگاري دارد. از نامه‌نگاري با اوباما و جورج بوش و ساركوزي تا چهره‌هاي سياسي داخل. او در سال‌هاي اخير دو نامه به مقام معظم رهبري نوشته و از سياست‌هاي داخلي گلايه كرده است. بيشتر نامه‌نگاري‌هاي معروف احمدي‌نژاد البته با سياسيون خارجي بوده است. اولين نامه را سال‌ها پيش برای جورج بوش ارسال كرد که حاوی نقطه‌نظرات ملت ایران و پیشنهادهایی برای حل مشکلات میان دو کشور بود. این نامه توسط سفارت سوییس در ایران که حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران است، ارسال شد. وزارت امور خارجه آمریکا در اولین واکنش به نامه محمود احمدی‌نژاد، آن را «تلاشی ضعیف» برای گفت‌وگو با مردم آمریکا خواند. اما کاخ سفید در موضعی رسمی اعلام کرد که به نامه احمدی‌نژاد جوابی داده نمی‌شود.

در آبان ماه ۱۳۸۶ هم خبر ارسال نامه به نیکلای سارکوزی رئیس‌جمهور اخیر فرانسه از سوی روزنامه لوموند به نقل از سخنگوی الیزه منتشر شد. این دومین نامه رئیس‌جمهوری ایران به کاخ الیزه بود، نامه قبلی برای ژاک شیراک ارسال شده بود.

لوموند گزارش داد که به گفته منابع دیپلماتیک لحن نامه بسیار زننده بوده و تهدیدهای علنی در محتوای آن وجود داشته است. لوموند مدعی شد احمدی‌نژاد در این نامه سارکوزی را «فردی جوان و بی‌تجربه» خطاب کرده و توصیه‌هایی به وی کرده و از او خواسته ‌است «روابط دو کشور را از بین نبرد».

سه نامه بعدی محمود احمدی‌نژاد، به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پاپ بندیکت، رهبر کاتولیک‌های جهان و نیکلاي سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه نوشته شد که در حقیقت تکرار مفاهیمی بود که در اولین نامه وی نیز به آنها پرداخته شده بود. لازم است ذکر شود که هر سه نامه احمدی‌نژاد بدون جواب ماند. محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ به رئیس‌جمهور وقت آمریکا، باراک اوباما، بدون هماهنگی با ارگان‌های مربوطه (وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی) هم نامه نوشت. این نامه در دو صفحه تهیه شده‌ و با سربرگ رسمی دفتر رئیس‌جمهور دوره نهم و دهم، یک روز پس از تاریخ امضای آن ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ به دفتر حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در سفارت سوییس در تهران تحویل شده است‌. محمود احمدی‌نژاد در این نامه از باراک اوباما خواسته‌ بود حکم توقیف دو میلیارد دلار اموال ایران را که تیرماه امسال توسط دیوان عالی آمریکا صادر شده ‌است، ابطال کند. این نامه به زبان فارسی تهیه و با عنوان «خادم ملت ایران محمود احمدی‌نژاد» امضا شده‌ بود. او چهار ماه پس از اين نامه به «آنتونیو مانوئل د اولیویرا گوتررس» دبیرکل جدید سازمان ملل نامه نوشت و انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای افزایش کارآمدی سازمان ملل پیشنهادها و راهکارهایی به وی ارائه کرد. او نامه‌اي 13صفحه‌ای هم براي ترامپ نوشته که هم‌زمان به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر و گفته شد كه آن را به دو روش به دست ترامپ رسانده بود. یکی ارائه نامه به سفارت سويیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در کشورمان است و دیگری ارسال آن به تويیتر شخصی ترامپ. این در حالی است که به گفته کاربران تويیتر، این باکس توييتر ترامپ بسته است و امکان برقراری ارتباط با او وجود ندارد. چند روز بعد از ارسال اين نامه هم سفارت سويیس با اعلام این خبر به وزارت خارجه کشورمان گفت که نامه تحويل نگهبان سفارت شده و بعد هم كه این سفارت و کشور متبوعش نقش نامه‌رسان را ندارند. احمدي‌نژاد تيرماه سال جاري هم نامه ديگري براي ترامپ نوشت. قريب به اتفاق نامه‌هايي كه محمود احمدي‌نژاد به سران كشورها نوشته، همراه با پند و موعظه است و براي همين تاكنون به هيچ‌كدام پاسخ رسمي داده نشده است.

منبع: شرق

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • جانم فدای دکتر احمدی نژاد
    0

    زنده باد یاور مظلومان دکتر محمود احمدی نژاد پرچمدار عدالت و یاران مظلوم ایشان بهار عدالت نزدیک است زنده باد بهار کسی که صدای تظلم خواهی انسانی پاک را بشنود و خود را به نشنیدن بزند در ظلمی که به آن فرد شده است شریک است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      محمود چی زدی؟؟؟?

  • کاربر ناشناس
    0

    سردار سلیمانی تورا به خدا مراقب باش که بعضی آدمها و رفتارها شما را به دام آدمهای سیاست بار نیندازند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها