آقای داوری، دلمان از بی‌عدالتی‌ها خون است!

باشگاه فرهنگی‌ورزشی پیام خراسان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به سرپرست فدراسیون والیبال کشورمان، از پایمال شدن حق این باشگاه در لیگ برتر والیبال گلایه کرد.

آقای داوری، دلمان از بی‌عدالتی‌ها خون است!

این باشگاه پس از اتفاقات تلخ و عجیب دیدار پیام و شهروند اراک که با تصمیمات بحث‌برانگیز تیم داوری، به جنجال کشیده‌شد، بیانیه‌ای خطاب به افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال کشورمان منتشر کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند جناب آقای افشین داوری

سرپرست محترم فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران

با سلام و عرض ادب
احتراما به استحضار می رساند، هرگز علاقه‌ای به گلایه از فدراسیون محترم نداریم و همواره بر این باوریم، میدان ورزش، آوردگاه تقابل فنی و جوانمردانه‌ است که اهالی والیبال با هنرنمایی خویش، ساعاتی خوش و لذتبخش را برای خود و تماشاگران فهیم و خونگرم کشورمان میسر می‌سازند.

مجموعه رفتار‌های تمامی عوامل و بازیکنان باشگاه فرهنگی‌ورزشی پیام در ۱۸ هفته‌ای که از لیگ برتر والیبال گذشته، مشخص است. هیچگاه پیروزی و سکونشینی را به هر بهایی بر نمی تابیم اما در فضای پر تنش این روزهای لیگ آنقدر بی انصافی، ناداوری، دخالت‌های پنهان و آشکار، فحاشی و البته حرکات بیشرمانه برای تاثیر و تغییر در نتیجه مسابقات دیدیم که بر آن شدیم به جنابعالی به عنوان متولی و نفر اول والیبال کشورمان بگوییم که چگونه افعال و افکار فاسد و به دور از اخلاق ورزشی مانند خوره در حال از بین بردن والیبال ایران اسلامی است.

این شرح مختصری‌ست از آنچه در هفته‌های اخیر بر باشگاه پیام گذشته‌است:

در دیدار پیام و شهرداری ارومیه در زمین حریف، داوری اشتباهات فاحشی به نفع میزبان داشت و در حساس‌ترین اوقات بازی، پوئن ها را به سود حریف اعلام می‌کرد، تا جاییکه آقای قوچان نژاد سرمربی تیم مصمم به ترک زمین بود اما با پادرمیانی استاد امیدوار حاتمی ضمن احترام به رای داور، پیام به بازی ادامه داد.

جالب است بدانید در حرکتی جدید و نوظهور! آقای کاویانی روی سکو به کمک گوشی همراه یک تماشاگر ارومیه‌ای، ویدئو چکی جدید خلق کرد و در نهایت با دوربین یک موبایل، پوئن را به میزبان دادند!!!! داور این مسابقه به قدری ضعیف ظاهر شد و اشتباه داشت که بعد از این بازی از قضاوت محروم شد.

در دیدار تیم‌های خاتم اردکان، تیم خاتم در برابر چشم هزاران تماشاگر مشهدی به نشانه اعتراض به داور، زمین را ترک کرد. حکم چنین حرکتی بدون اینکه جلسه‌ای هم برگزار شود، واضح و مشخص است، اما همین حکم آنقدر دیر اعلام شد که حواشی دامن تیم پیام را گرفت و تمرکز بازیکنان پیش از دیدار با شهرداری تبریز و شهروند اراک به هم خورد.

خوش‌بین‌ترین هوادار والیبال هم نمی‌تواند باور کند هیچ پشت پرده‌ای در خصوص اعلام دیرهنگام این حکم وجود نداشته‌ است. مگر نه اینکه برای فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی، به عنوان متولی و پدر این رشته جذاب ورزشی، تیم‌های حاضر در لیگ باید همگی همچون فرزندی یکسان باشند و سطح تمول و نام‌ها تاثیری نداشته‌باشد؟

جناب آقای داوری

برای دیدار پیام و نماینده اراک، داورانی به عنوان داور اول و دوم انتخاب شدند که پیش از این تنش‌های بسیاری با تیم های مشهدی داشتند. آقای قوچان‌نژاد این نکته را به آقای فیروزی اعلام نمود و خواهش کرد که به خاطر حساسیت‌ها از آقایان کاویانی و عابدزاده استفاده نشود، اما متاسفانه در نهایت هر دو بزرگوار داوران میدان بودند و در تمامی اوقات با سوت‌های بیجا، باز هم کینه‌‌شان نسبت تیم پیام را علنی نموده و در نادرترین حرکت ممکن، چهار بار با کارت قرمز خود، سه پوئن در حساس‌ترین گیم را به میزبان هدیه کردند و مصطفی‌وند، کاپیتان و موثرترین بازیکن پیام را اخراج نمودند.

آنچه نوشته شد تنها گوشه‌ای از دردهای تیمی‌ست که در آخرین لحظات به لیگ برتر کشور اضافه شد و با سختی و مشقت، بازیکن جذب کرد و اینک با موجی از مصدومین و محرومین می‌بایست تا پایان لیگ برای والیبال شهر آقا امام رضا (ع) بجنگد و با حفظ خود، خادم تیم های والیبال ایران در جوار مضجع منور ثامن الحجج (ع) باشد.

از جنابعالی که همواره از مدیران مدبر و فهیم ورزش ایران بودید و هستید عاجزانه تقاضا داریم دستور فرمایید هر چه سریعتر داوری مشکوک بازی پیام و اراک را جوانمردانه بررسی نمایند و این باشگاه را یاری کنید تا حقی از کسی ضایع نگردد و قطار والیبال کشور به سوی قداره کشی، سیاسی‌کاری، فحاشی و ناداوری نرود و جایگاه این رشته ورزشی محبوب همچنان در آسیا و جهان والا و باثبات بماند.

"من از مفصل این نکته مجملی گفتم
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل"

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها