تذکر به دیوان عدالت اداری برای حل مشکلات فرزندان ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در پی ابطال بخش نامه مربوط به ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران، طی نطقی به دیوان عدالت اداری نسبت به حل این موضوع تذکر داد.

تذکر به دیوان عدالت اداری برای حل مشکلات فرزندان ایثارگران

حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رسیدگی نهاد ها به مشکلات ایثارگران تاکید کرد.

نوروزی در تذکر به رئیس دیوان عدالت اداری عنوان داشت: چرا باید در وضعیت کنونی قوانینی نسبت به ایثارگران تصویب شود که موجب بدتر شدن شرایط آن ها شود.

وی با اشاره بر این قوانین عنوان کرد: ابطال بخش نامه مربوط به ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران یکی از این قوانین است که در میانه سال تحصیلی انجام شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر را دچار مشکل کرده است.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات ایثارگران به ویژه حل مشکل ماموریت آموزشی فرزندان آن ها، اظهار داشت: مسئله عدم تبدیل وضعیت ایثارگران نیز امر دیگری است که از نیاز به رسیدگی دارد.

مرداد ماه سال ۹۶ سازمان بازرسی کل کشور برای لغو ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، با اعلام شکایتی به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال ماده ۹ آئین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان ۲۵ درصد شد.

بر اساس این ماده قانونی، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر می توانند در زمان اشتغال و تحصیل به طور همزمان، از مزایای ماموریت آموزشی استفاده کنند.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیز مرداد ماه سال ۹۷ رای به ابطال ماده ۹ آئین نامه مذکور داد. بر اساس این رای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر از مزایای ماموریت آموزشی محروم شده و تنها فرزندان شهدا حق بهره مندی از امتیاز ماموریت آموزشی را خواهند داشت.

ابطال این ماده موجب بروز مشکلات فراوانی برای فرزندان ایثارگران شده و روند همزمان اشتغال و تحصیل آنان را با مشکل روبرو کرده است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها