روزی که در آزادی از بالاک خواستند به بارسا برود

تیم پرسپولیس روز گذشته در شرایطی اوپن بلژیک را شکست داد که 13 سال پیش در چنین روزی با همین نتیجه به بایرن مونیخ باخته بود.

روزی که در آزادی از بالاک خواستند به بارسا برود

سرخپوشان پایتخت دیروز در کمپ اسپایر قطر اولین دیدار تاریخ خود مقابل تیمی بلژیکی را برگزار کردند. در این بازی ابتدا دروازه پرسپولیس باز شد اما در ادامه دو مهاجم جوان این تیم گلزنی کردند تا بازی 2-1 به نفع تیم برانکو شود.

13 سال قبل در چنین روزی پرسپولیس یک دیدار دوستانه با تیمی خارجی را برگزار کرد با این تفاوت که حریف سرخ ها تیم بزرگ بایرن مونیخ بود و مسابقه هم در ورزشگاه آزادی برگزار می شد. آن روز حدود 70 هزار هوادار در هوای بارانی تهران راهی ورزشگاه آزادی شدند تا تماشاگر نمایش سرخپوشان تهرانی برابر یاران میشائیل بالاک، اولیویر کان و علی کریمی باشند.

علاوه بر اعضای تیم بایرن مونیخ، 70 خبرنگار و چند هوادار تیفوسی نیز از آلمان به تهران آمده بودند و همین موضوع بر جذابیت بازی اضافه کرده بود. در ابتدای این مسابقه احمدرضا عابدزاده برای دقایقی در درون دروازه ایستاد و سپس با تقدیر از سوی بازیکنان هر دو تیم و اعضای باشگاه پرسپولیس، دور افتخار زد و به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کرد. اولیور کان گلر تیم ملی آلمان نیز به سوی عابدزاده رفت و با او دیدار کرد.

چند دقیقه پس از این اتفاق، روی حرکت جواد کاظمیان پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شد و علی انصاریان برخلاف جهت کان پنالتی را تبدیل به گل کرد و البته پس از آن خوشحالی نکرد. او پس از بازی در گفتگو با خبرنگاران گفت که نمی خواستم بایرنی ها تصور کنند از گلزنی به آن ها خیلی خوشحالیم!

پس از گل انصاریان یک شوت دیدنی دیگر هم زد که به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه مسابقه بایرنی ها 2 گل زدند تا نیمه اول با پیروزی 2 گله باوارایایی ها خاتمه یابد. شاگردان فیلیکس ماگات در ادامه مسابقه نیز فرصت گلزنی داشتند اما فرشید کریمی اجازه نداد دروازه پرسپولیس دوباره باز شود.

این دیدار که یکی از خاطره انگیزترین بازی های تاریخ باشگاه پرسپولیس است، در شبکه های مختلف تلویزیونی خارج از کشور پخش شد و کشورهایی نظیر چین، ژاپن، آلمان و... آن را پخش کردند.

یکی از حواشی جالب بازی بنری بود که هواداران ایرانی تیم بارسلونا به ورزشگاه آزادی برده بودند و با نوشته ای مملو از غلط های املایی از بالاک خواسته بودند تا به بارسلونا برود!

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها