قیمت نفت 59 دلار شد

آمارهای اقتصادی ضعیف از سوی چین به عنوان دومین مصرف کننده سوخت در جهان، قیمت نفت را امروز در بازارهای جهانی به زیر 60 دلار در هر بشکه رساند.

قیمت نفت 59 دلار شد

پس از اینکه آمارها نشان داد میزان واردات و صادرات چین به عنوان بزرگ‌ترین تاجر جهان و دومین مصرف کننده سوخت کاهش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد افت کرد بطوریکه قیمت نفت برنت به کمتر از 60 دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.02 سنت کاهش 59.46 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 91 سنت کاهش 50.68 دلار در هر بشکه معامله شد.

آمارهای رسمی نشان داد کل صادرات چین در ماه دسامبر به نسبت مدت مشابه پارسال 4.4 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش ماهانه در دو سال گذشته به شمار می‌رود. این ارقام نشان دهنده تضعیف اقتصاد چین است. میزان واردات نیز 7.6 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش از جولای 2016 به شمار می‌رود.

به گفته تاجران، این آمار قیمت نفت خام آتی را و همچنین بازارهای بورس آسیا را کاهش داد؛ این درحالی است که هر دو در ساعات اولیه معاملات افزایش‌های ملایمی را ثبت کرده بودند.

علی‌رغم آمار تجاری ضعیف چین، واردات نفت از این کشور همچنان در نزدیک رقم بی سابقه ماه دسامبر برابر با 10.31 میلیون بشکه در روز است و برای دومین ماه متوالی بالای 10 میلیون بشکه در روز باقی مانده است. دلیل این امر، ذخیره‌سازی پالایشگاه‌های مستقل است که تلاش می‌کنند تا از سهمیه سالانه خود استفاده کنند.

در میان تقاضای شدید از از سوی بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، اوپک و هم‌پیمانان غیراوپکی‌اش از جمله روسیه، عرضه را از اواخر 2018 کاهش داده‌اند که این امر قیمت نفت را اندکی بالا برد.

در آمریکا نیز حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 11 ژانویه 4 دکل نفتی را خاموش کردند و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی این کشور به 873 دکل رسید.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها