شهردار کرمان : مادر یکی از کودکان گل فروش اجازه نداد فرزندش را ببینیم/ کارمند خاطی در بازداشت است

شهردار کرمان می‌گوید با کارمندی که کودکان کار را مجبور به خوردن گل کرده بود برخورد و او را اخراج کردیم و اکنون هم در بازداشت به سر می‌برد.

شهردار کرمان : مادر یکی از کودکان گل فروش اجازه نداد فرزندش را ببینیم/ کارمند خاطی در بازداشت است

مهران عالم زاده شهردار کرمان درباره اتفاق پیش آمده در آن مجموعه توضیح داده است. او گفته بعد از دیدن فیلم سریعا دستور پیگیری این موضوع به شهردار منطقه ابلاغ و کمیته‌ای برای بررسی فوری این موضوع تشکیل شد.

عالم زاده با بیان اینکه فرد خاطی نیروی پیمانکاری اجراییات شهرداری بوده، تصریح کرد: به محض اطلاع از این بود کارمند خاطی را با وجود اینکه در ۷ سال گذشته که در شهرداری مشغول به کار بود هیچ خطایی از او دیده نشده و اتفاقا از نیرو‌های خوب شهرداری نیز بود، اخراج کردیم. ادعای جدید شهرداری: سرپرست کودکان، کارمندان شهرداری را با چاقو زخمی کرده است!

شهردارکرمان ادامه داد: کودکان پیش از دستگیری توهین‌های رکیکی به کارمند شهرداری کرده بودند و حتی چند روز قبل سرپرست این بچه‌ها با چاقو به یکی دیگر از کارکنان حمله و او را زخمی کرده بود، شاید این مسائل باعث شده بود این کارمند این رفتار خطا و اشتباه را از خود نشان دهد، که البته نمی‌توان توجیه کرد و او از کار اخراج شد.

مادر یکی از کودکان اجازه نداد فرزندش را ببینیم

عالم زاده با بیان اینکه فرد خاطی اکنون در بازداشت به سر می‌برد و پرونده او برای رسیدگی به دادسرا برده شده، گفت: این فیلم را خود کارمند گرفته و در گروهی از دوستانش به اشتراک گذاشته بود که بعد از آن این فیلم در فضای مجازی منتشر شد. ما همان ابتدا از کودکان دلجویی کردیم، زیرا وظیفه خودمان می‌دانستیم که این کار را انجام دهیم. این کودکان تبعه افغانستان بودند دارای خانواده هستند که من از یکی از آن‌ها دلجویی کردم، اما مادر یکی دیگر از آن‌ها اجازه نداد پسرش بیایید.

شهردار کرمان ادامه داد: طبق ابلاغیه‌ای که به تمامی شهرداری‌ها شده است، وظیفه داریم تا کودکان کار را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم یا به بهزیستی یا مدیریت اتباع انتقال دهیم؛ که عموما برخی از بهزیستی‌ها یا کودکان را قبول می‌کنند و بعد از مدتی به دلیل نداشتن امکانات آن‌ها را رها می‌کنند یا اینکه از همان ابتدا کودکان را نمی‌پذیرند.

کسی شکایت نکرد، دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کرد

دادخدا سالاری معاونت امور فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز درباره بازداشت فردی که به کودکان گل خورانده، گفته است: پس از مشاهده و رصد فیلم آزار کودکان، با وجود عدم طرح شکایت از سوی افراد، به عنوان مدعی العموم و به دلیل وقوع کودک آزاری و تخلف از مفاد قانونی و ارتکاب جرم، علیه مسئولان ذیربط اعلام جرم و در این رابطه پرونده‌ای از جنبه عمومی تشکیل و اعلام جرم شد و متهم اصلی دستگیر و هم اکنون در بازداشت است.

شهرداری کرمان در توضیحی عجیب گفته این فرد کارمند قراردادی شهرداری نبوده و به عنوان پیمانکاری با آنجا همکاری می‌کرده‌ است. گویا کارمند پیمانی یا رسمی بودن یک فرد تفاوتی در اصل موضوع ایجاد می‌کند!

منبع: عصرایران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها