دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر:‌ استان البرز ۱۵۰۰ معتاد متجاهر دارد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود گفت: استان البرز ۱۵۰۰ معتاد متجاهر دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر:‌ استان البرز ۱۵۰۰ معتاد متجاهر دارد

اسکندر مومنی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حوزه مواد مخدر حوزه کاملا تعاملی در میان بخش‌ها است و در حوزه‌های مختلف درمان، پیشگیری و صیانت نیازمند این تعامل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا جمع‌آوری، نگهداری و درمان معتادین متجاهر در دستور کار این ستاد قرار دارد، افزود: اولویت اصلی پایدار پیشگیری و صیانت اجتماعی‌ در این حوزه است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 11/7 درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود، گفت: حدود 70 درصد از زندانیان با مواد مخدر ارتباط دارند که این رقم بسیار بالاست.

مومنی با بیان اینکه کشفیات و اقدامات درمانی و اقدامات دیگر تا زمانی که توزیع کننده‌ها و تولیدکنندگان مواد مخدر در جامعه هستند بی نتیجه است، عنوان کرد: این موضوع سبب می‌شود مردم احساس امنیت و آرامش صد در صدی نداشته باشند و مردم موفقیت را در فعالیت و همکاری یک گروه و تیم می‌دانند و دوست دارند مشکلات حل شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تعداد معتادین متجاهر در سطح استان البرز هزار و 500 نفر است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها برای رفع این مشکل و جمع‌آوری معتادین متجاهر باید پای کار باشند و موضوع مواد مخدر با فعالیت یک گروه خاص تمام نمی‌شود.

مومنی با بیان اینکه مواد مخدر جزو چهار تجارت بزرگ دنیا است، خاطرنشان کرد: در خواست می کنیم اگر زمینی متعلق به ماده 16 در استان البرز معارض ندارد بررسی شود و در سال‌جاری اعتبار 500 میلیون تومان برای آغاز عملیات به آن تخصیص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ساخت این اردوگاه برای هزار نفر را تأمین می‌کنیم ، گفت: باید جانمایی اردوگاه ماده 16 انجام شود و متولیان این امر پای کار بیایند تا مراحل اولیه آن انجام شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیش‌از 70 درصد از افراد مصرف کننده قلیان و سیگار معتقدند این مواد خطر ندارند، افزود: باید در این باره پیشگیری و آگاه‌سازی انجام شود و ودر مدارس نیز این امر آموزش داده شود.

مومنی ببا بیان اینکه ما از هر طرحی که در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد مطرح شود استقبال می کنیم، افزود: اتفاقات و کارهایی که در استان البرز و تهران رخ می‌دهد به همدیگر متصل و مربوط هستند.

وی ادامه داد: در فشافویه ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر هزار و 800 نفر بوده است که با اقدامات انجام شده این تعداد را به سه هزار و 200 افزایش یافت.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها