ایران در ادامه مسیر موفقیت ؛

شاگردان کی‌روش در آستانه پایان دادن به حسرت 43 ساله

تیم ملی با پیروزی 0-2 مقابل ویتنام تلاش کرد تا مسیر صعود 9 امتیازی اش را هموارتر کند.

شاگردان کی‌روش در آستانه پایان دادن به حسرت 43 ساله

به گزارش خبر فوری ؛ رقابت دوم ایران در جام ملت های آسیا مقابل ویتنام بود. شاگردان کی‌روش پس از پیروزی 0-5 مقابل یمن آماده بودند تا اقتدارشان را باز هم در آسیا تحمیل کنند و این بار باید با مقابل ویتنام این حقیقت را ثابت می کردند. اما ویتنام چیزی نبود که یوز ها انتظار داشتند. آن ها بازی را با دفاعی مستحکم آغاز کردند و تلاش کردند تاکتیک های ایران در جام جهانی را این بار در جام ملت های آسیا به کار بگیرند. سیاستی که شاگردان کی‌روش را برای دقایقی درگیر خود کرده بود اما آن قدر پاسخگو نبود که نود دقیقه دوام بیاورد.
فاصله زیاد میان بازیکنان تیم ملی ایران و ویتنام از ابتدا مشخص بود و گریز های مهاجمان ایران روی پاس های دژاگه، وریا غفوری و سامان قدوس صحنه های خطرناکی را روی دروازه دو دا مانه، سنگربان ویتنام، رقم زد. با این حال خوش شانسی و البته بی دقتی بازیکنان تیم ملی ایران فرصت ها را یکی پس از دیگری از گل راهی اوت می کرد. اما در دقیقه 38 دیوار ویتنامی ها فرو ریخت و فرار سریع سامان قدوس از جناح راست و ارسال توپ برای سردار آزمون با ضربه سر بی نقص مهاجم روبین کازان همراه شد تا تیم ملی نیمه نخست را با پیروزی پشت سر بگذارد.
در نیمه دوم اما شرایط متفاوت آغاز شد. ویتنامی ها در چهل و پنج دقیقه دوم اندکی بی مهابانه تر بازی کردند و نتیجه آن حملات خطرناکی بود که روی دروازه علیرضا بیرانوند شکل می گرفت. با این حال درخشش سنگربان پرسپولیس و عملکرد قابل قبول خط دفاعی ایران باعث شد تا ویتنامی ها باز هم در گلزنی ناموفق باشند. هرچند مدافعان تیم ملی می توانستند بهتر از آن چه ارائه دادند، عمل کنند. سرعت خط دفاعی ایران مقابل ویتنام چندان بالا نبود و در برخی صحنه ها ویتنامی ها به خوبی دروازه ایران را آزار دادند. این نقطه ضعف اگرچه تا امروز خطرناک نبوده اما برای آن که خیالمان از تیم ملی راحت باشد، به عملکرد بهتری در خط دفاع نیاز داریم.


بازی تا حدود دقیقه ۶۵ آرام دنبال می شد و تیم ملی تلاشی برای خلق موقعیت خطرناک روی دروازه ویتنام نمی کرد. همین باعث شد تا کی‌روش، احمد نورالهی و مهدی ترابی را به جای وحید امیری و مهدی طارمی به زمین بفرستد. این تغییرات به نفع تیم ملی بود تا تنها چهار دقیقه پس از آن سردار آزمون با حرکت انفرادی زیبا که روی فرار باورنکردنی مهدی ترابی شکل گرفته بود، گل دوم ایران به ثمر برساند.
کی‌روش که نمی خواست ستاره اصلی اش مقابل ویتنام خسته شود، سردار آزمون را از زمین بازی بیرون کشید و کریم انصاری فرد را جانشین او کرد. بازی با همان نتیجه 0-2 دنبال شد و در شرایطی که ایران تلاش می کرد بازی را در میانه میدان مدیریت کند، هر از گاهی مقابل حملات نصفه و نیمه ویتنام هم ایستادگی می کرد. پیروزی 0-2 مقابل ویتنام ایران را به بهترین خط حمله (7 گل) و بهترین خط دفاع (بدون گل خورده) تا این جای جام تبدیل کرد و مسیر ایران را برای صعود 9 امتیازی هموار کرد. حالا فقط به پیروزی مقابل عراق نیاز داریم تا رویای قهرمانی را واقعی تر ببینیم.
این یک حقیقت است که تیم ملی در جام ملت های امارات هجومی ترین نسخه تحت هدایت کی‌روش است. حالا تیم ملی جلوتر از همیشه بازی می کند و حتی مدافعانی که همیشه بازی را میان خود کنترل می کنند، اصرار بیشتری برای انتقال آن به مرکز زمین دارند. وحید امیری در کنار امید ابراهیمی و اشکان دژاگه وظیفه سنگین رساندن توپ به مهدی طارمی و سردار آزمون را بر عهده دارند و سامان قدوس که برنامه ای مهمی در ترکیب جام جهانی نداشت، حالا یکی از ستون های اصلی حرکات هجومی تیم ملی شناخته شده است. همه این تلاش ها تنها برای آن است که ایران به طلسم چهل ساله پایان دهد و با مجموعه ای از بهترین بازیکنانی که در چند سال اخیر داشته به قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ح
    0

    چرا به مردم وعده بیهوده میدهید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها