سون غایب بزرگ جنگ ببر و اژدهای سرخ

ببرهای شرق آسیا با دو برد خفیف برابر فیلیپین و قرقیزستان صعود خود به جمع 16 تیم برتر آسیا را بدون ستاره اصلی قطعی کردند.

سون غایب بزرگ جنگ ببر و اژدهای سرخ

کره جنوبی به عنوان یکی از مدعیان سنتی در قاره آسیا از آن دست تیم هایی است که در هفدهمین جام ملت ها همه انتظارات بسیار بیشتری از آنها داشتند اما دو برد خفیف 1-0 برابر تیم های نه چندان سرشناسی همچون فیلیپین و قرقیزستان نگرانی ها پیرامون اردوی این تیم را افزایش داد گرچه برخی نیز منتظر حضور ستاره اصلی این تیم در امارات هستند تا چهره دیگری از ببرهای شرق ببینند.

پائولو بنتو سرمربی پرتغالی با وجود تمام رایزنی های صورت گرفته نتوانست رضایت باشگاه تاتنهام برای حضور سون هیونگ مین از ابتدای جام ملت ها را بگیرد اما با این وجود باشگاه انگلیسی که در یک ماه گذشته با درخشش ستاره کره ای خود توانسته روندی فوق العاده در پیش بگیرد و دوباره به جمع مدعیان فتح جام های داخلی جزیره همین طور اروپا بپیوندد، سرانجام با جدایی سون بعد از بازی امروز با منچستریونایتد موافقت کرد.

این امر باعث شد تا بنتو در دو بازی آسان ابتدایی بدون ستاره و کاپیتان اول کره ای ها را به میدان بفرستد، تیمی که در غیاب هیونگ مین نشان داد از قدرت گلزنی چندان بالایی برخوردار نیست. حالا در آستانه مصاف حساس با اژدهای سرخ آسیا برای صدرنشینی در گروه، روزشمار برای ورود سون هیونگ مین به بزرگ ترین چالش فوتبالی قاره کهن به لحظات پایانی خود رسیده است چون بنا به اعلام سرمربی پرتغالی ستاره شماره 7 کره جنوبی فردا وارد امارات می شود تا حضورش از نظر روحی وروانی کره جنوبی را برای جدال با چین شارژ کند.

سون هیونگ مین بعد از این که با کره جنوبی در بازی های آسیایی جاکارتا مدال طلا را برگردن آویخت تا از حضور دوساله خدمت سربازی نجات پیدا کند طی دو ماه گذشته بیشترین آمار بازی در ترکیب تاتنهامی ها را از خود برجا گذاشت و بنا به اعلام رسانه های انگلیسی در بازی حساس امروز با منچستریونایتد یکی از امیدهای اصلی مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی اسپرزها برای گلزنی قلمداد می شود. اتفاقی که چندان خبر خوبی برای کره ای ها نیست چون با فشار و خستگی ناشی از بازی های متوالی همین طور سفر طولانی مدت از لندن به دبی شرایط برای حضور سون در مصاف سرنوشت ساز با چین سخت تر می شود.

پائولو بنتو سرمربی کره جنوبی با اشاره به شرایط رقم خورده برای ستاره این تیم گفت:« امروز مسلما سون هیونگ مین برای تاتنهام مقابل منچستر بازی خواهد کرد. بعد از این بازی باید بنشینیم و تمام عملکرد او در ماه های گذشته را بررسی کنیم و برای این بازیکن تصمیم بگیریم چون سون در این ماه ها فشار خیلی زیادی به خاطر بازی های سخت تحمل کرده است.این بازیکن فردا به امارات می رسد تا در اردو حاضر باشد اما این که بخواهیم از حالا پیرامون حضور او مقابل چین صحبت کنیم کار درستی نیست چون قبل از هر تصمیمی باید با خود او صحبت کنم و بهترین تصمیم را برای سون و تیم کره بگیرم».

سرمربی کره ای در ادامه با انتقاد از جوی که پیرامون اضافه شدن سون هیونگ مین به عنوان فرشته نجات این تیم به راه افتاده به حمایت از سایر بازیکنان پرداخت و تصریح کرد:« در این که سون بهترین بازیکن حال حاضر آسیا است شکی وجود ندارد اما او نمی تواند به تنهایی باعث موفقیت شود بلکه کره باید نمایش تیمی خود را تقویت کند. در حال حاضر اولویت من است که نمایش مان را بهبود ببخشیم در این راه حتم دارم با ورود سون به عنوان بازیکنی با کیفیت، قالب تیمی کره جنوبی بهبود خواهد یافت».

کره جنوبی در حال حاضر با دو برد 1-0 و کسب 6 امتیاز به خاطر تفاضل گل پایین تر از چین مارچلو لیپی در جایگاه دوم گروه C ایستاده است. از همین رو رویارویی با اژدهای سرخ در روز چهارشنبه برای ببرهای شرق در راه صعود با صدرنشینی و انتخاب مسیری راحت تر برای رسیدن به مراحل نهایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. بنابراین حضور سون هیونگ مین می تواند همچون دوپینگی بزرگ برای بنتو و شاگردانش قلمداد شود گرچه خستگی ناشی از حضور در ژانویه فشرده پریمیرلیگ همین طور سفر 8 ساعتی از لندن به دبی می تواند مانع ورود این بازیکن به ترکیب اصلی بازی با چین شود تا کره ای ها تنها دلخوش به حضور چند دقیقه ای این بازیکن در نیمه دوم باشند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها