پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دارایی‌های غیرملموس محقق می‌شود

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: سازمان‌ها دارایی‌های ملموس و غیر ملموسی دارند که برای پیاده‌سازی درست اقتصاد مقاومتی باید به دارایی‌های غیرملموس آنها تکیه کرد و اگر در این راه مدیریت درستی باشد، موفق خواهیم شد.

پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دارایی‌های غیرملموس محقق می‌شود

نصرت‌الله ضرغام در دوازدهمین گردهمایی رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای سرتاسر کشور ضمن معرفی فعالیت‌های صندوق، اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران با هدف توسعه علم وفناوری در کشور و با بهره‌گیری از تجارب دیگر کشورها در سال ٨٢ بنیان گذاشته شد که توانست نقشی تاثیرگذار در عرصه حمایتی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل پژوهشگران کشور داشته باشد.

ضرغام ادامه داد: در سال‌های اخیر صندوق حمایت از پژوهشگران (بنیاد ملی علم ایران) ضمن توسعه علم و فناوری در کشور با حمایت از پژوهشگران و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و برگزاری همایش‌ها از جمله همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم و همچنین حمایت از مراکز علمی و آموزشی همچون آموزش و پرورش توانسته گام‌های موثری در زمینه مردمی و اجتماعی کردن علم بردارد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خاطرنشان کرد: اشتغال سنتی برای نسل جوان نمی‌تواند شغل به وجود آورد؛ بنابراین باید به دنبال طرح‌های جدید و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم و از طریق مراکز نوآوری یافته‌های پژوهشی را حمایت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های کوتاه مدت، گفت: نیاز است در کشور سرمایه‌گذاری بیشتری برای آموزش‌های کوتاه مدت انجام شود، همانطور که می‌دانیم زیربنای افزایش کیفیت و بهره‌برداری داخلی توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای است، همچنین 4 میلیون و 800 هزار دانشجو در کشور وجود دارند که باید برای آنها ایجاد اشتغال کرد.

ضرغام با بیان اینکه ارزش افراد در جامعه به خدماتی است که ارائه می‌دهند نه مدرک آنها، گفت: اگر تربیت افراد ماهر و توانمند در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سرلوحه انجام امور باشد، این مراکز وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام داده‌اند؛ البته در این راستا باید فرهنگ‌سازی در جامعه نیز انجام شود که افراد با خدماتی که ارائه می‌دهند سنجیده شوند. البته سازمان‌های مختلف دارایی‌های ملموس و غیر ملموسی دارند که برای پیاده سازی درست اقتصاد مقاومتی باید به دارایی‌های غیرملموس آنها تکیه کرد و اگر در این راه مدیریت درستی باشد، موفق خواهیم شد.

وی تصریح کرد: روز به روز جایگاه مراکز آموزش مهارتی ارتقاء می‌یابد، البته این مساله محدود به ایران نیست، بلکه در دنیا به علت نقشی که این مراکز در افزایش تولید ناخالص ملی دارند، دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها