برزیل: رهبر اپوزیسیون ونزوئلا رییس جمهور این کشور است

در پی حمایت آمریکا از رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان

برزیل: رهبر اپوزیسیون ونزوئلا رییس جمهور این کشور است

نیکولاس مادورو در چند روز گذشته دومین دوره ریاست جمهوری خود را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا آغاز کرد اما این اقدام با مخالفت برخی از کشورهای آمریکای لاتین، آمریکا و کانادا مواجه شد.

در همین راستا دولت برزیل نیز با صدور بیانیه‌ای با رد مشروعیت ریاست جمهوری مادورو اعلام کرد: خوآن گوآدو را به عنوان رییس جمهور محق ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز جمعه یک روز پس از آنکه مادورو برای آغاز دور دوم ریاستش سوگند یاد کرد، از آمادگی برای به دست گرفتن قدرت خبر داد و تاکید کرد که قصد دارد کمک ارتش را برای اجرای کودتایی علیه رهبر کنونی کاراکاس جلب کند.

وی خواستار دریافت "حکم بین‌المللی" و کمک ارتش برای گرفتن پست ریاست جمهوری شد. رئیس مجلس تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا تاکید کرد: مردم ونزوئلا، نیروهای مسلح و جامعه بین‌المللی می‌توانند حکم واضحی به ما برای تصدی قدرت بدهند.

به دنبال درخواست اپوزیسیون ونزوئلا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: ما از تمام قدرت اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا برای احیای دموکراسی در ونزوئلا که بتواند این بحران کنونی قانون اساسی را از بین ببرد، استفاده می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از عملکرد رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که اکنون زمان تشکیل دولت جدید در این کشور فرا رسیده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها