تسهیل شرایط دریافت تابعیت آمریکا برای نیروی کار ماهر خارجی

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت مسیر رسیدن به شهروندی آمریکا برای نیروی کار ماهر خارجی هموارتر خواهد شد.

تسهیل شرایط دریافت تابعیت آمریکا برای نیروی کار ماهر خارجی

دونالد ترامپ در توئیتر نوشت: دارندگان ویزای "اچ -وان بی" می توانند مطمئن باشند که با تغییراتی که ایجاد خواهد شد، شرایط ماندنشان در آمریکا هموارتر و قطعی‌تر خواهد شد و این تغییرات شامل مسیر منتهی به کسب شهروندی آمریکا نیز می‌شود. می‌خواهیم مطمئن شویم تا افراد مستعد و توانا قادر به کسب فرصت های شغلی در آمریکا باشند.

ویزای اچ- وان بی به کارفرمایان آمریکایی اجازه می دهد تا اتباع خارجی دارای تحصیلات عالی و سوابق کاری مربوط را در زمینه‌های تخصصی نظیر آی تی، امور مالی، حسابداری، معماری، مهندسی و پزشکی استخدام کنند. به گفته فایننشیال اکسپرس، شرکت‌های آمازون، مایکروسافت، اینتل و گوگل بیشترین شمار کارکنان خارجی دارای این نوع ویزا را دارا هستند.

هر ساله اداره خدمات مهاجرت و شهروندی آمریکا برای ۸۵ هزار نفر ویزای اچ- وان بی صادر می کند که از این تعداد، ۶۵ هزار نفر دارای مدرک لیسانس و ۲۰ هزار نفر دارای فوق لیسانس و یا مدارک بالاتر هستند.

پیشتر دولت دونالد ترامپ با شعار "کالای آمریکایی بخر و کارگر آمریکایی استخدام کن" شرایط سختی را برای اتباع خارجی متقاضی ویزای کاری آمریکا رقم زده بود، اما این اقدام با انتقادات گسترده‌ای از طرف شرکت‌ها و برخی سیاستمداران آمریکایی مواجه شد چرا که به عقیده آن‌ها این اقدام، بازار کار آمریکا را با کمبود نیروی کار ماهر روبرو کرده بود.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها