نمایش کوثر و صاعقه برای مردم/ جنگنده های نسل۵ به نهاجا می‌پیوندند

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش ضمن تشریح اهداف رزمایش اخیر نهاجا از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این نیرو و نمایش جنگنده های بومی در منطقه هوایی مهرآباد خبر داد.

نمایش کوثر و صاعقه برای مردم/ جنگنده های نسل۵ به نهاجا می‌پیوندند

امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با برنامه جهان سیاست رادیو ایران ضمن تشریح اهداف رزمایش اخیر نهاجا از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این نیرو و نمایش جنگنده های بومی در منطقه هوایی مهرآباد خبر داد.

وی افزود: در این نمایشگاه که در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد، دستاوردهای چهل ساله نیروی هوایی ارتش در منطقه هوایی مهرآباد برای بازدید عموم به نمایش در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی از اقتدار هوایی کشورمان به نمایش درآمده تا مردم عزیزمان بدانند اگر امروز از کوثر یا صاعقه سخن می گوییم؛ از کجا به کجا رسیدیم و چه تلاش ها و زحماتی برای نیل به این اهداف کشیده شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش همچنین از الحاق جنگنده های نسل ۵ به نهاجا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مردم عزیزمان مطمئن باشند به حول و قوه الهی این نسل از جنگنده ها را به نمایش خواهیم گذاشت و آمادگی داریم تا در ادامه راه شهدا و در راستای اجرای منویات مقام عظمای ولایت با قدرت از آسمان کشورمان دفاع کنیم.

امیر هادیان ضمن تشریح دستاوردهای هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در منطقه عمومی اصفهان بیان کرد: این رزمایش با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده که با گسترش انواع هواپیماها و نفرات به پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان آغاز گردید که در آن انواع هواپیماهای شکاری بمب افکن؛گشت و شناسایی؛ پهپاد؛ ترابری و سوخت رسان شرکت داشتند.

معاون نیروی هوایی همچنین به نوع هواپیماهای بکارگیری شده در این رزمایش اشاره کرده و گفت: جنگنده های اف ۵؛ اف ۴؛ اف ۷؛ میگ ۲۹؛ صاعقه؛ ترابری نیمه سنگین؛ ترابری سنگینc130 به همراه پهپادهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش شرکت داشتند.

وی به مراحل رزمایش نیز اشاره کرده و ادامه داد: رصد و شناسایی و عکسبرداری به وسیله هواپیماهای با سرنشین از نخستین مراحل رزمایش بود که پس از ارسال تصاویر و تحلیل آنها، شکاری بمب افکن های نهاجا توسط موشک های نقطه زن؛ بمب‌های برد بلند و هوشمند اقدام به بمباران؛ رهگیری و انهدام روزانه و شبانه اهداف کردند. همچنین عملیات عملیات جنگ نوین برای مقابله با تهدیدات شیمیایی از دیگر برنامه های این رزمایش بود. همچنین بارریزی به وسیله هواپیماهای ترابری سی۱۳۰ از جمله برنامه های رزمایش اخیر بود.

سرتیپ هادیان در پایان با ابراز رضایت از تسلیحات به کار گرفته شده در این رزمایش افزود: دقت عمل موشک‌های دور ایستای ما یکی از ویژگیهای مهم هشتمین رزمایش فدائیان حریم آسمان ولایت در سال ۹۷ به حساب می آید که جای بسی شکرگزاریست، سلاح‌های به کار رفته در این رزمایش ساخته دستان پرتوان صنعتگران عزیزمان در نیروی هوایی ارتش و مجموعه صنایع دفاعی کشورمان بود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها