متروی اسلامشهر به خطوط متروی تهران وصل می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرد: مترو اسلامشهر از آخرین قسمت خط 3 مترو تهران- 900 متر قبل از تقاطع آزادگان و بزرگراه سعیدی- آغاز شده و در فاز نخست تا میدان نماز و در فاز دو تا میدان قائم امتداد پیدا می‌کند.

متروی اسلامشهر به خطوط متروی تهران وصل می‌شود

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پرستار، اظهار داشت: امروز در آیین کلنگ‌زنی مترو اسلامشهر اتصال خط 3 مترو تهران به اسلامشهر به اتفاق رئیس فراکسیون امید مجلس و تعدادی ازنمایندگان تهران،‌استاندار تهران و همچنین معاونت عمرانی وزارت کشور و تعدادی از مسئولان حضور داشتیم.

وی افزود: در رابطه با مترو اسلامشهر باید بگوییم یکی از مهمترین وعده‌هایی که نمایندگان به مردم اسلامشهر داده بودند در رابطه با پیگیری مترو این شهر بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان جزئیات پروژه مترو تهران به اسلامشهر عنوان کرد: در تمام سال‌هایی که از آغاز پیگیری‌های برای اتصال اسلامشهر به خط 3 مترو تهران می‌گذرد همواره هر کسی در هر موقعیتی تلاش‌های زیادی را در رابطه با این موضوع داشته است که به نتیجه برسد اما آنچه باعث شد که بعد از گذشت قریب به 10 سال از کلید خوردن این موضوع این پروژه به نتیجه برسد تلاشی بود که به صورت مستمر ادامه داشت.

وی عنوان کرد:‌ ابتکار مهم مجمع نمایندگان تهران شورا و شهرداری اسلامشهر درباره تغییر دستگاه مجری پروژه بود چرا که شهرداری تهران که پیشتر به عنوان کارفرمای طرح شناخته می‌شد به علت مشکلات تامین اعتبار موفق به شروع عملیات اجرایی نشده بود.

اولاد قباد عنوان کرد: تحت این موضوع با هماهنگی مجمع نمایندگان تهران،‌ شورا و شهرداری اسلامشهر نامه مشترک توسط وزیر کشور و شهرداران تهران و اسلامشهر خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال و تغییر کارفرمای پروژه از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر مطرح شد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: به هر حال این نامه ‌نگاری باعث شد که پروژه مترو اسلامشهر یک پروژه ساده و معمولی محسوب نشود.

اولادقباد با اشاره به جمعیت 680 هزار نفری اسلامشهر گفت: اسلامشهر چیزی حدود 100 هزار نفر جمعیت شناور دارد بنابراین پروژه مترو اسلامشهر یک پروژه بسیار مهم و اساسی برای مردم اسلامشهر بوده است که تبدیل به یک مطالبه اساسی از نمایندگان شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس پروژه مترو اسلامشهر را یکی از طرح‌هایی خواند که نیازمند حمایت ملی و حضور نظارت فنی و علمی است و ادامه داد: شهرداری تهران به دلیل تجربه ساخت در بزرگترین شبکه مترو جهان، می‌تواند به عنوان یک ناظر آگاه و عالم در این موضوع راهنما و راهگشا باشد.

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری تهران به عنوان ناظر در پروژه مترو اسلامشهر است. در همین اسنا شهرداری اسلامشهر با شورا و مجمع نمایندگان تهران با جدیت این کار را پیگیری کردند که با تعامل با شهرداری پایتخت این پیگیری‌ها درنهایت منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای شد که در آن نظارت فنی در اجرای پروژه مترو اسلامشهر و همچنین تسهیل مقدمات برای اتصال مترو اسلامشهر به خط 3 مترو تهران به تایید و امضای طرفین برسد.

وی یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری اسلامشهر درخصوص سازوکار اتصال مترو این شهر به مترو پایتخت را داشت را مرتفع اعلام کرد و گفت: درواقع شهرداری اسلامشهر در حال حاضر مجری این پروژه است و تنها نظارت فنی با شهرداری تهران است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: پس از ارسال نامه مشترک بین شهرداری تهران و اسلامشهر به همراه وزیر کشور موضوع تغییر کارفرما و مجری پروژه مترو تهران به هیات وزیران رفته و در آنجا هم مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با نظر مساعد و مثبتی که سازمان برنامه و بودجه داشت و همچنین با پیگیری‌های انجام شده در مجمع نمایندگان تهران دولت نیز با این موضوع موافقت کرد و در دی ماه سال جاری توسط معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور ابلاغ شد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: پس از این ابلاغ شهرداری اسلامشهر کارفرمای پروژه مترو تهران اسلامشهر شناخته می‌شود که با حمایت نمایندگان مردم در شورای اسلامی اسلامشهر و همچنین مجمع نمایندگان تهران بخشی از هزینه‌های این پروژه بزرگ را تامین خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: نمایندگان نیز با پیگیری ردیف اعتبار مستقل در بودجه بخشی از هزینه این پروژه بزرگ را تامین می‌کنند. چه بسا اینکه نمایندگان تاکنون این پیگیری‌ها را داشته‌اند و به عنوان یک دغدغه اکنون از سوی نمایندگان در کمسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور مطرح است.

اولاد قباد در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد که مترو اسلامشهر دقیقا از آخرین قسمت خط 3 مترو تهران، 900 متر قبل از تقاطع آزادگان و بزرگراه سعیدی آغاز شده و در فاز نخست تا میدان نماز و در فاز دو تا میدان قائم امتداد پیدا می‌کند و برای نخستین سال 3 ایستگاه در چهاردانگه،شادپره و میدان نماز پیش‌بینی شده و در فاز دوم نیز ایستگاه‌های نواب و قائم این طرح را تکمیل می‌کند.

وی در خاتمه گفت: آنچه امروز به عنوان پروژه مترو اسلامشهر آغاز شد فقط اولین فازی بود که افتتاح شد این پروژه که حدفاصل چهاردانگه و میدان نماز در اسلامشهر را طی می‌کند و ادامه این مسیر هم تا میدان قائم و یا حتی به شهرستان‌های مجاور چیزی است که در آینده شورای اسلامی شهر، دولت و مجمع نمایندگان باید در باره آن تصمیم‌گیری کنند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها