اینفوگرافی/ مقایسه قیمت خودروهای داخلی در دو ماه گذشته


22 دی 1397 - 18:46
filemanager/6/ejtemaee/sasaas
قیمت خودروهای ایرانی در طول این دو ماه افزایش نسبتا 30 درصدی داشته است و بسیاری از شهروندان پس از این افزایش قیمت در شوک فرورفته اند.

به گزارش خبر فوری، سایپا(اینجا) و ایران خودرو(اینجا) امروز قیمت نهایی خود را اعلام کردند. قیمت خودروهای ایرانی در طول این دو ماه افزایش نسبتا 30 درصدی داشته است و بسیاری از شهروندان و فروشندگان پس از این افزایش قیمت در شوک فرورفته اند. اینفوگرافی زیر خلاصه ای از تغییر قیمت خودروهای داخلی در طول دو ماه اخیر را نشان می‌دهد.

اکنون نظر شما چیست؟ آیا این افزایش قیمتها را منطقی می‌دانید؟ آیا امید به کاهش قیمتها دارید؟ لطفا در خصوص این افزایش قیمتها نظر دهید.

قیمت خودروهای ایرانی در طول این دو ماه افزایش نسبتا 30 درصدی داشته است و بسیاری از شهروندان پس از این افزایش قیمت در شوک فرورفته اند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

filemanager/6/ejtemaee/sasaas
22 دی 1397 - 18:46

به گزارش خبر فوری، سایپا(اینجا) و ایران خودرو(اینجا) امروز قیمت نهایی خود را اعلام کردند. قیمت خودروهای ایرانی در طول این دو ماه افزایش نسبتا 30 درصدی داشته است و بسیاری از شهروندان و فروشندگان پس از این افزایش قیمت در شوک فرورفته اند. اینفوگرافی زیر خلاصه ای از تغییر قیمت خودروهای داخلی در طول دو ماه اخیر را نشان می‌دهد.

اکنون نظر شما چیست؟ آیا این افزایش قیمتها را منطقی می‌دانید؟ آیا امید به کاهش قیمتها دارید؟ لطفا در خصوص این افزایش قیمتها نظر دهید.

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


38

نظرات 32
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
محبي 0 0 پاسخ 1397/10/24 -08:45

اينا قصدشون همينه كه مردم دوباره مثل 50سال پيش گاري سوار بشن يا هم سيساست كره شمالي رو بيارن جلو

عباس 0 0 پاسخ 1397/10/24 -06:22

قیمت واقعی برای دوستانی که میخوان تازه خودرو خریداری کنن اچ سی کراس ۹۰ میلیون پژو پارس ۷۲ م سمند ۶۱ م پراید ۳۰ م ۷۰۰ تومان تیبا ۳۹ م دیروز نمایندگی بودم قیمتارو در اواردم خواستم یه پژو پارس بخرم قیمتو گفت تشتکم پرید یه زانتیا مدل ۸۹ خریدیم الانم دارم باش میرم سرکار تولید داخلی که به فکر هموطنش نیست رو نباید حمایت کرد

ایرانی 0 0 پاسخ 1397/10/24 -01:55

چرا هیچ دولتی برای ملتش دلسوز نیست با شعارهای دهان پرکن ومظلوم شادکن وقتی رفتن بالا دیگه بمردم و نیازهایشان بی‌توجه می‌شوند اولویت اول هر حکومتی باید رفاه مردم باشه بازار وتولید کننده وفروشنده را بحال خودش رها کرده اند تا خودش خودشو تنظیم کند.خودروسازها به بهانه قطعه تولید نکردند تا قیمت ها بالابره بعدقیمت کارخانه را تا نزدیک قیمت بازار بالا ببرند یعنی همه اینها مهندسی و حساب شده بود حالا قطعه از کجا یهویی پیدا شد که فروش فوری هم دارند دروغ به این روشنی و وقاحت تا این حد. از اینها بگذریم مردم دایمالصف آماده پیش خرید خودرو با قیمت واپشن و رنگ و حتی نوع خودرو نامعلوم هستند بهتر از این نمیشود

بدبختی تو مملکت داره بیداد میکنه 2 0 پاسخ 1397/10/23 -09:17

اخه طبق چه بندی چه قانونی چرا اخه چطور حساب کردید واقعا تاسف برانگیز این دولت دیگه شورشو در اورده تا کی ظلم تا کی میخواد با اعصاب مردم بازی کنید اخه کجای دنیا اینو قبول میکنه

Jack 2 0 پاسخ 1397/10/23 -08:31

مطمئن باشید تا زمانی که مردم میرن صف میبندن برای خرید این فرغونا فرغون سازا هم تا جایی ک بتونند میچپونن. بقول یه بنده خدایی همینام از سرمون زیادیه!!

ویرانی 3 0 پاسخ 1397/10/23 -00:28

خدارو خوش نمیاد دولت داره اینطور به این ملت که همه جوره پای انقلابشون وایستادن ظلم میکنه جناب مسول از همه جا دارین مارو بیچاره میکنین خداجوابتون وبده? از کجابیاریم برای یه فرقون اینهمه پول و با ۱/۵میلیون حقوق??

مبین 1 0 پاسخ 1397/10/23 -00:13

خدا رو سیاهشون کنه. چقد ظلم و حق خوری آخه. این همه تورم از بی کفایتی بانک مرکزی و سیستم فشل بانکداری هستش که نمیذاره بانک های داغون ورشکست بشن و از جیب مردم هزاران میلیارد برای پرداخت سودها هزینه میکنن یکساله پولمون خوابیده. این حمایت از فرغون سازی نبوده آیا؟ اونا هزینه بی کفایتی و عدم مدیریت درست رو از جیب مادمی پردازن. یکسال پیش دلار ۴ تومن بود. اگر قراره به بهانه افزایش دلار قیمت رو دو برابر کنن، پول منم اون موقع معادل دو برابر الان بود و باید معادل دلاریشو یا بهمدبرگردونن یا از قیمت ماشین کم کنن. بعدشم دلار رفته بالا‌. مگه هزینه ساخت فرغون فقط هزینه قطعاته؟دستمزد کارگر چند برابر شده آیا؟ هزینه انرژی و ...چه و چه چند برابر شده؟ چرا قیمت رو دوبرابر کردن؟ خدا ازشون نگذره

بهروز 0 0 پاسخ 1397/10/23 -00:09

واقعا متاسفم برای وزیر صمت که نتونست از پس خودخواهی خودروسازان بربیاد به قول خواهرمان ماازشما عذرخواهی میکنیم

سمیرا 1 0 پاسخ 1397/10/23 -00:04

با سلام منم به نوبه خودم متاسفم بابت اعتمادی که به این دولت کردم!!!مثل بقیه چند سال کار کردم که بتونم ماشین بخرم اما متاسفانه وقتی خواستم اقدام کنم دیدم باید دوباره چند سال دیگه کار کنم و این قضیه ی قیمت ماشین تصاعدی بالا میره و درنهایت به ماشین نخواهم رسید! چه باید گفت؟!!!آیا اصلا گوش شنوایی هست؟ مگه خدا خودش به دادمون برسه...

رضا شعبانی 5 0 پاسخ 1397/10/22 -23:58

از ماست که بر ماست وای بر خودمان .

داود ایران 1 0 پاسخ 1397/10/22 -23:52

سلام،خدایی کسی هست که از گران شدن خودرو راضی باشه،برادر من این گرانی یعنی محروم کردن خیلی از اقشار جامعه از خریدن خودرو،من خودم شخصا دیگه نمیتونم خودرو بخرم دست شما درد نکنه که اینقدر به فکر ما مردمان جامعه هستید

ناشناس 6 0 پاسخ 1397/10/22 -23:27

همگی انصراف بدیم بلکه پیروز بشیم بر اینهمه ظلم

عبدالله 7 0 پاسخ 1397/10/22 -23:27

کسی که در زمان پیش فروش نصف پول ماشینو پرداخت کرده و در اون زمان از صنعت ، کارگران و خانواده های آنان حمایت کرده بی انصافیه که اینجوری دولت تدبیر و امید ، مجلس، وزارتخانه صمت ، شورای رقابت و شورای حمایت از مصرف کننده با افزایش قیمت این کالای بی کیفیت جواب این مردم رو بدن. دنیا کجاست ما کجاییم؟ تو این شرایط بد اقتصادی بفکر مردم باشید نه به جیب گشاد خودتون.

ستار 3 0 پاسخ 1397/10/22 -22:28

اینم از گلابی برجام دولت نا امید و بی تدبیر....فقط گلابیش الان قشنگ رسیده رسیده است

مجید سهرابی 3 0 پاسخ 1397/10/22 -21:54

سلام خیلی غیرمنطقیه اصلا کسی به فکر مردم که مصرف کننده نهایی اند نیست و هر شرکت و ارگانی به فکر سود خودشه خیلی بی انصافیه داد این مردم‌کجا باید گفته بشه خدایا خودت به فریاد این مردم برس من خودم مردادماه تا حالا منتظرم ماشینمو بگیرم ولی خبری نیست مطمئن هستم به محض اعلام قیمتهای جدید میگن بیا بگیر تا حالا که میگن قطعه نیس ولی بلافاصله بعد از افزایش قیمت دعوتنامه رو ارسال میکنن علی برکه الله

محمد مهدیان پور 3 0 پاسخ 1397/10/22 -21:51

در مورد پیش فروشها واقعا ظلم است اگر با این قیمتها بخوان حساب کنند.چون در زمان واریزی پولشون ارزش خیلی بیشتری داشته است.

رضا مطوری 2 0 پاسخ 1397/10/22 -21:49

خیلی از مردم به امید اینکه ارزش پولشون نیاد پایین ثبت نام کردن دقیقا زمان تحویل خودرو ها باید این اتفاق بیوقته واقعا خودرو سازا انصاف ندارن خیلی از جمله خودم سالها با پول کارگری پس انداز کردیم تا بتونیم وسیله ای بگیرم مًثل اینکه بیفایده هست قسمت نیست صاحب ماشین بشیم

امیر 4 1 پاسخ 1397/10/22 -21:34

خیلی ماشین های درست وحسابی به مردم میدید همشون واسه قبل۱۹۷۰هست هنوز نتونستن یه پراید دهه ۷۰را داخلی سازی کنن بعد کشور های ماشین های فوق پیشرفته و بدون راننده میسازن.مفت نمیارزه این ماشیناتون خدا این دولت را لعنت کنه

خانی پور 3 0 پاسخ 1397/10/22 -21:30

واقعا شرم بر چنین مسؤلینی.این گرانی ها با چراغ سبز دولت تدبیر و امید به خودروسازان انجام گرفته و اصلا به فکر مردم نیستن .مطمئن باشید آه این مردم دامنتان را خواهد گرفت...

سعید یوسفی 2 0 پاسخ 1397/10/22 -21:21

با سلام اگر خودروسازها تعطیل بشوند وکارگران آنها بیکار شوند و تمام حقوق آنها را دولت بپردازد (از محل صرفه جویی خسارت‌های بیمه ای و...) هم مردم و هم بیت المال خسارت کمتری می بینند. احساس می شود بعد از چهل سال ایران هیچ گونه استعدادی در خودروسازی ندارد بهتر است این انرژی و پتانسیل های موجود در جای دیگری صرف شود

عاطفه 2 0 پاسخ 1397/10/22 -21:18

نزدیک یک ساله منتظر رسیدن موعد تحویل خودروی پیش فروش هستیم حالا اعلام میکنن تا مرداد با قیمت قبل محاسبه میشه پس ما که موعد تحویل خودروی شهریور بودیم چی. آخه ما وقت پیش فروش نصف قیمت خودرو رو دادیم با این حساب باید 3 برابر پرداختیمون رو دوباره پرداخت کنیم. آخه مگه میشه

محمد 2 0 پاسخ 1397/10/22 -21:11

این چه کاریه آخه.کلی ماشین رو خوابوندن تا قیمت بره بالا.چیشد الان ک گرون شد قطعه ها از تو لپ لپ درومدن. اینا همش بهونس عزیزم.مطمئن باشید خرید و فروش ها خیلی کم میشه.دیگه کسی واقعا نمیتونه ماشین بخره.بازار راکت میشه.اگه قیمت ها 5 درصد اضافه میشد مشکلی نداشت.نه این که ۱۸۰ درصد افزایش داشته باشه.خدارو خوش نمیاد.مردم زیر فشار اقتصادی هستند.ان شاء الله که از این فشار عبور می کنیم.

ایرانی 2 0 پاسخ 1397/10/22 -20:53

کیفیت که صفر ایمنی هم که زیر صفر تنها راه برای اینکه قیمت خودرو عادلانه بشه نخریدن هست تا به قیمت واقعی خود برسد

بنده خدا 4 0 پاسخ 1397/10/22 -20:42

پدر ملت رو دراوردن

صابر 0 9 پاسخ 1397/10/22 -20:36

خودروهای داخلی تا امروز هیچگونه افزیش نرخی از اول امسال نداشته اند این افزایش نرخ های جدید در راستای ادامه حیات صنعت اشتغال زای خودرو سازی گرفته شده است و کاملا با شرایط روز کشور هماهنگ است.

ایمان 7 1 پاسخ 1397/10/22 -20:28

سلام.. خیلی وقته که کارد به استخون رسیده و چیزی نیست که این زالوی تشنه از مردم نچشیده باشه... مردم بی علم و با درک پایین به این زندگی خفت بار ادامه خواهند داد..مطمعنم پراید صد میلیون هم بشه باز خریدارانی برای آن وجود خواهد داشت.. این یعنی قدرت حکومت بر مردم.. جامعه ای سالم و پیشرو هست که مردمانش در تمام مسائل مهم نقش قدرتمند داشته باشند ..نه فقط در تظاهرات علیه آمریکا..

پویا 4 0 پاسخ 1397/10/22 -20:27

ارابه مرگ ‌(پراید)سی تومان شدع

طاها 4 0 پاسخ 1397/10/22 -20:26

خجالتم خوب چیزی یه رو چه حسابی این ارابه های مرگ رو روز به روز اونم با بدترین کیفیت میدن دست مردم ؟ تاسف بار تر اینه که با القاءکردن و ترفندهاو تحریک بازار رو به نفع خودشون داغ میکنند که همین ارابه های مرگ رو اگر دیر بجنبید از دستتون رفته !!!

ایمان حیدری 4 0 پاسخ 1397/10/22 -20:24

با یاد ونام خدا وسلام خدمت شما وهمه دوستان ومخاطبان عزیز من یک کارگر هستم افتخار میکنم که کارگرم ونان حلال در میاورم ومتاسف برای کشورم واقتصاد کشورم که در حق من وهمه کارگران زحمت کش این جور خیانت وظلم میشود من 32 سال سن دارم متاهل ودارای فرزند هستم وهیچ امیدی به اقتصاد واوضاع مملکتی که از خون جوانای عزیز شهیدمون به ما رسیده ندارم ونخواهم داشت اینجا ایران =خواب خودرو. منزل شخصی. زندگی بدون ترس وواهمه به اینده هیچوقت نمیتونم ماشین بخرم ارزو داشتن یه سمند از خودروی ملی به دلم خواهد ماند من الله توفیق

محمد 2 3 پاسخ 1397/10/22 -20:24

چی بگیم دولت امید دیگه.

کیان 4 0 پاسخ 1397/10/22 -20:24

سلام.واقعا شرم بر کسانی که چنین وضعی رو برای مردم به وجود اوردن من یه جوون ۲۵ سالم که حدود ده ساله دارم کارمیکنم تا بتونم یه ماشین بگیرم حالا که پولم رسیده که بخوام ماشین بگیرم یهو ماشینارو بردن بالا من باید تو این وضع اسفناک دوباره زجر بکشم تا ۳۰درصد دیگشو تامین کنم.متاسفم واسه خودم که تو ایران به دنیا اومدم.متاسفم واسه پدرم که رفت جنگید.

را هعلی حسنی 5 0 پاسخ 1397/10/22 -20:23

با عرض سلام والا تو کدوم کشور قیمت خودرو یهو اینقدر میره بالا الهی دست اونا بشکند که باعث این گرانی شد امیدوارم قیمت ها کاهش میدا کند

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
;
پیشنهاد ما
ایران هیچوقت نگفت خرمشهر سقوط کرده/ عراقی‌ها تانک داشتند و ما نداشتیم
رئیس مجلس برای اقناع نمایندگان رابطانی دارد/ دنبال اصلاح‌طلب‌های ضعیف‌تر که برویم، مظلمه‌اش می‌ماند/ مجلس بعدی یکدست است و اصولگرا/ رابط مشخص رهبری برای ارتباط با سران قوا
پرفسور کردوانی: سیل از مدیریت سد می‌آید نه از خود سد/ تصور نکنیم که این بارندگی‌ها، تابستان بدون خشکسالی در پی دارد
باید از مردم عذرخواهی کنیم / از روزی که دنبال ژن برتر رفتیم، اصلاح‌طلبی هویت خود را از دست داد/  در خبرگان به کسانی رای دادم که دیناری قبولشان نداشتم/ شما که می‌گویید "رضاشاه روحت شاد"، از او چه سراغ دارید؟ چهار تا سد؟
احتمال کودتای آمریکا دانشجویان را به تسخیر سفارت وادار کرد/ دانشجویان براساس درک واقعیت‌ها اقدام کردند/ سازمان‌های بین المللی اذعان دارند که ایران به مذاکره پایبند بوده است
تمام حواشی تماس‌های تلفنی ترامپ؛ از قطع کردن بدون خداحافظی تا شایعه شنود روسها / روش ترامپ در گفتگوی تلفنی چیست و چرا اصرار دارد ایرانی‌ها با او تماس بگیرند؟
رفع حصر شروع شده اما تدریجی است/ تُن صدای رئیس‌جمهور و بردارش شباهتی ندارد/ رئیسی با روحانی، مثل ناطق با خاتمی رفتار کند