تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور/ نیاز کشور برطرف شده است

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از تولید روزانه ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور خبر داد.

تولید روزانه ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور/ نیاز کشور برطرف شده است

به گزارش خبر فوری ، ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۷۰۰ تا ۸ هزار و ۶۰۰ معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است.

وی از ثبات قیمت تخم مرغ طی روز‌های آتی در بازار خبر داد و گفت: این درحالی است که مشکلات مربوط به تأمین نهاده‌های دامی به طور کامل مرتفع نشده است و همچنان مرغداران به سختی اقلامی همچون کنجاله سویا را خریداری می‌کنند.

نبی‌پور ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام قرار است تا بهبود شرایط نهاده‌های دامی در بازار، سهمیه‌ای را به مرغداران اختصاص دهد و در مقابل تخم مرغ یا مرغ از مرغداران تحویل بگیرد.

این مقام مسئول مشکل کشتی‌های مانده روی آب را اختصاص ارز مطرح کرد و گفت: هم اکنون کشتی‌های زیادی در بنادر وجود دارد که به سبب نبود ارز، امکان ترخیص کالا وجود ندارد.

به گفته وی، با استمرار روند کمبود دان، نوسان قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد و تلف شدن طیور صنعت مرغداری در ورطه نابودی قرار خواهد گرفت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ منتفی شده است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها این آمادگی را دارند که به میزان کافی تخم مرغ برای عرضه در اختیار دولت قرار دهند.

نبی‌پور در پایان از تولید روزانه ۲۷۰۰ تا ۲۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور خبر داد و گفت: امسال با اقدامات صورت گرفته، بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور کنترل شده، همچنین به سبب افزایش عرضه مشکلی در عرضه و قیمت در بازار اتفاق نیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها