فرصت چند سال یک بار اجرای کنسرت را به هنرمندان بومی بدهید

رییس مستعفی انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: اگر قرار است چند سال یک بار برای اجرای صحنه‌ای فرصتی ایجاد شود بهتر است که این فرصت در اختیار هنرمندان بومی آن شهر و استان قرار گیرد.

فرصت چند سال یک بار اجرای کنسرت را به هنرمندان بومی بدهید

حامد طاهری‌تهرانیان اظهار کرد: بنده استعفایم را تقدیم مدیرکل ارشاد کردم اما در حال حاضر جوابی از سمت دکتر مروارید در مورد استعفای من از ریاست انجمن موسیقی استان داده نشده است و هنوز استعفایم پذیرفته یا رد نشده است.

درباره استعفایش اظهار کرد: با اجرای موسیقی از هر ژانری در مشهد و استان هیچ مخالفتی نداریم و همیشه از هر نوع اجرایی در مشهد حمایت کرده و می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اصل برگزاری برنامه‌های موسیقی در مشهد کاری است که جامعه موسیقی و مردم در مشهد را را خوشحال می‌کند؛ بخصوص در این شرایط که محدودیت‌هایی در شهر وجود دارد برگزاری این نوع برنامه‌ها قطعا باعث خوشحالی هنرمندان و مردم این شهر خواهد شد.

طاهری‌تهرانیان ادامه داد: شرایط مشهد با شهرهایی که چند کنسرت در هفته برگزار می‌کنند بسیار متفاوت است، اما مشهد به لحاظ شرایط شهر دارای محدودیت‌ها، بایدها و نبایدهایی است و ممکن است هنرمندان غیر بومی و تهرانی که به این شهر می‌آیند به این شرایط واقف نباشند و برنامه‌های فرهنگی این شهر را هم تحت شعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: به هر حال اگر قرار است اتفاقی در این شهر بیفتد و اجرایی در این شهر انجام گیرد هنرمندان این شهر و استان در اولویت هستند و توقع دارند که این برنامه‌ها با مشارکت آن‌ها در شهر انجام شود.

رییس انجمن موسیقی استان خراسان رضوی عنوان کرد: انجمن موسیقی و خود من طبق وظیفه‌ای که دارم طبیعتا کنار هنرمندان استان و شهرم قرار می‌گیرم و انتقاد جدی به شروع فعالیت به این صورت دارم و امیدوارم در برنامه‌های بعدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع توجه کند که هنرمندان این شهر که سال‌ها خاک این شهر را خورده‌اند و محدودیت‌ها را تحمل کرده‌اند برای اجرای صحنه‌ای مستحق‌تر هستند.

طاهری‌تهرانیان ابراز کرد: هیچ اجرای موسیقی در مشهد بد نیست و ما مخالف برگزاری هیچ برنامه‌ای در مشهد نیستیم و حمایت هم کرده‌ایم مانند کنسرت چند وقت پیش حسام‌الدین سراج که همراه با گروه بومی استان این اجرا صورت گرفت؛ مشکلی به وجود نیامد و انجمن موسیقی هم حمایت کرد چه در روند تبلیغات و چه در روند تسهیل اخذ مجوز اما این درست است که ما بین هنرمندان شهرمان و کشورمان تبعیض قائل شویم؟

وی مطرح کرد: ما برای شروع کار می‌توانیم از هنرمندان خودمان استفاده کنیم که هم با شرایط آشنا هستند و هم در این شهر سال‌ها کار کرده‌اند و کارشان مطمئنا بدون حاشیه انجام خواهد شد؛ کنسرت‌های پاپ به این شکل که کنسرت‌گذار برنامه‌ریزی می‌کند هیچ نفعی برای موسیقی استان، شهر و هنرمندانی که سال‌ها برای هنرش در این شهر و حفظ آن تلاش کرده است ندارد.

رییس انجمن موسیقی استان خراسان رضوی متذکر شد: اگر قرار است اتفاقی در این شهر بیفتد که همه ما موافق آن و موافق برگزاری اجراهای صحنه‌ای هستیم باید با هنرمندان بومی شروع شود، افرادی که عمرشان را برای موسیقی گذاشته‌اند و چراغ موسیقی استان را روشن نگه‌داشته‌اند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها