در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

نماینده‌ مخالف تایید اعتبارنامه سلمان خدادادی در مجلس هشتم: همه مستندات را در جلسه غیرعلنی گفتم اما الان نمی‌توانم بگویم، غیراخلاقی است

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس از دلایل خود برای مخالفت با تایید اعتبارنامه سلمان خدادای در مجلس هشتم سخن گفت.

نماینده‌ مخالف تایید اعتبارنامه سلمان خدادادی در مجلس هشتم: همه مستندات را در جلسه غیرعلنی گفتم اما الان نمی‌توانم بگویم، غیراخلاقی است

فاطمه علی‎اصغری- اکبراعلمی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در کانال تلگرامی خود از مرگ مشکوک زهرا نویدپور، دختری که مدعی بود از سوی سلمان خدادای نماینده مردم ملکان مورد تجاوز قرار گرفته است خبر داد، خبری که بلافاصله در فضای مجازی با واکنش‌های بسیاری رو به رو شد و بسیاری از مردم خواهان رسیدگی به این موضوع از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شدند روندی که تا به امروز نتیجه و رویکرد دقیقی درباره آن اعلام نشده است.

هرچند علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از رسیدگی به پرونده سلمان خدادای در این هیئت خبر داده است اما علی‎رغم مطالبات مردمی، مجلس در این زمینه نیزبه مانند پرونده نماینده سراوان با چراغ خاموش حرکت خود را در پیش گرفته است.

سلمان خدادای نماینده‎ای که در پرونده آزار یک دختر اسم وی در راس اخبار است پیشتر با تکذیب این ماجرا وجود هرگونه رابطه‌ و آشنایی را با زهرا نویدپور را تکذیب کرده و تاکید داشته است که اصلا دفتری در میدان ولیعصر تهران ندارد که بخواهد دیداری هم با کسی داشته باشد.

هرچند سازمان بیمه ایران تایید کرده است که ساختمان موجود در میدان ولیعصر به نام سلمان خدادای است اما این نماینده با انکار این موضوع در اظهاراتی جدید تاکید داشته است که شاید دفتر به اسم وی باشد ولی دیگر وی به آنجا رفت و آمد ندارد، روندی که سبب شده است تا ابهامات مربوط به پرونده زهرا نویدپور بیشتر از گذشته در راس اخبار قرار گیرد و حتی پرونده‎های قدیمی این نماینده پیرامون مشکلاتی که برای تایید اعتبارنامه‎اش در مجلس هشتم داشت بار دیگر باز شود.

***

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس هشتم از جمله افرادی بوده است که در آن د‌وره مجلس بر عدم تایید اعتبارنامه سلمان خدادای تاکید داشته است اما اصرار وی راه به جایی نبرده و با حمایت چند تن از نمایندگان مجلس خدادای در مجلس هشتم ماندگار شده است.

فاطمه آلیا نماینده اسبق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره علت پافشاریش بر عدم تایید اعتبارنامه سلمان خدادای در مجلس هشتم اظهاراتی را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: ماجرای مربوط به عدم تایید اعتبارنامه آقای سلمان خدادادی مربوط به 10 سال پیش است و در آن مقطع در جلسه‎ غیرعلنی مجلس به این ماجرا به طور مفصل پرداخته شد که برحسب رعایت حدود اخلاقی در شرایط فعلی از رسانه‎ای کردن آن معذور هستم.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه موضوعات جدیدی درباره این نماینده مجلس پیش آمده اما هنوز صحت و سقم آن تایید نشده است قطعا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید در جهت بررسی آن وارد عمل شود.

آلیا تاکید کرد: در جلسه غیرعلنی که پیرامون بررسی اعتبارنامه سلمان خدادای در مجلس هشتم تمامی موارد لازم مطرح شد و در همان زمان نیز بخشی از این ماجرا از سوی رسانه‎های مورد انعکاس قرار گرفت.

وی گفت: بعد از مشکلاتی که در جریان بررسی اعتبارنامه سلمان خدادای در مجلس هشتم پیدا شد وی در دوره بعد انتخابات یعنی مجلس نهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد اما دوباره در انتخابات مجلس دهم تایید صلاحیت شد و در حال حاضر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس است.

این نماینده اسبق مجلس در پاسخ به اینکه چرا تا به امروز درباره دلایل اصرار خود بر عدم تایید اعتبارنامه سلمان خدادای سخن نگفته است اظهار کرد: بنده در زمان خودش درباره این موضوع انجام وظیفه کردم و مذاکرات جلسات غیرعلنی مجلس درباره این موضوع نیز ثبت و ضبط شده و مدارک آن نیز موجود است.

آلیا تصریح کرد: صحبت‌ها و مدارک مربوط به پرونده آقای سلمان خدادای که در آن زمان در شعبه 13 و به ریاست آقای حسینیان برگزار شد وجود دارد و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان می‏‌تواند در جهت بررسی این ماجرا به این مدارک مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در صورت ارائه شکایت مردم به این هیئت یا رئیس مجلس می‌‏تواند به این ماجرا ورود پیدا کند خاطرنشان کرد: سوابق و مدارک درباره پرونده آقای خدادای در مجلس وجود دارد از این رو اگراین پرونده به هیئت نظارت ارجاع داده شود باتوجه به مسائلی که اخیرا مطرح شده است امکان بررسی آن وجود دارد.‎

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • خودشه
    0

    احسنت به سرکار خانم آلیا انصافا شیرزنی . بانوی بزرگوار و خاک عالم توسر بی مغز بعععضضضضی نماینده نماهای منافق و نفوذی

    نظرات شما -
    • هروی
      0

      تا وقتی رابطه و رانت ولابی در مجلس باشد،وبا توجه به مستندات خانم الیا هیچ توجهی نشود،باید سرانجام شاهد این رسوایی ها،در رئوس نظام باشیم و با ابروی نظام و مجلس بازی شود.جواب خون شهداو امام را چگونه خواهندداد.وای به حال این ملت با این مجلس! !

  • نادر احمدی
    0

    جای هزاران تاسف با این همه مدارک و مستندات یک متجاوز شده رئیس کمیسیون اجتماعی تا وقتی که در برخورد با مجرم ملاحضات سیاسی مانع بشه کشور ما کشور جهان سومی باقی خواهد ماند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها