انتقاد مأمور ویژه سابق اف‌بی‌آی از سیاست‌های آمریکا

مأمور ویژه سابق اف‌بی‌آی سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه و حمایت از نظام‌های مستکبر را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد، باید در این سیاست‌ها تجدیدنظر کرد.

انتقاد مأمور ویژه سابق اف‌بی‌آی از سیاست‌های آمریکا

علی صوفان، مأمور ویژه سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) از نادیده گرفتن قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی انتقاد کرده و گفت، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور نمی‌خواهند مسؤولیت این جنایت را بر عهده بگیرند.

صوفان در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا عدم پرداختن پامپئو به جنایت قتل خاشقجی در سخنرانی خود در مصر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: وزیر خارجه آمریکا اصلا به این مساله اشاره نکرد و در حالی که روز چهارشنبه صدمین سالروز قتل او بود و ما کلمه‌ای در این باره از پامپئو نشنیدیم.

وی گفت: پیش از متهم کردن رئیس جمهوری سابق آمریکا باید در سیاست‌های خود در خاورمیانه تجدیدنظر کنیم، سیاست‌هایی که از رسوایی‌های به وجود آمده در یمن حمایت می‌کنند حال آن که آمریکا اعلام کرده بحران یمن بدترین فاجعه انسانی در جهان امروز است. ما از نظام‌های مستبد حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه و پنجشنبه در جریان سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه ضمن سفر به مصر با مسؤولان این کشور برای هماهنگی و رایزنی درباره مسائل سیاسی و امنیتی در منطقه دیدار کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها