فرار هزاران غیرنظامی از دیر الزور سوریه در پی وقوع درگیری‌های مجدد

سازمان ملل اعلام کردکه هزاران غیرنظامی به دلیل درگیری‌های مجدد ناگزیر به فرار از استان دیرالزور سوریه شده‌اند.

فرار هزاران غیرنظامی از دیر الزور سوریه در پی وقوع درگیری‌های مجدد

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک اعلام کرد که طی شش ماه گذشته هزاران غیرنظامی به دلیل درگیری‌های مجدد در استان "دیرالزور" سوریه مجبور به فرار از این استان شده‌اند.

وی در ادامه افزود: کمیسیاری عالی امور پناهندگان سازمان ملل نسبت به افزایش آمار زخمی شدگان و مهاجرت گسترده غیرنظامیان سوری در پی آغاز مجدد درگیری‌ها در منطقه "هجین" واقع در "دیرالزور" سوریه ابراز نگرانی کرده است.

دوجاریک همچنین گفت: این کمیساریا اعلام کرده است که درگیری‌ها و حملات هوایی در بخش جنوب شرقی استان دیرالزور در شش ماه اخیر باعث شده حدود ۲۵ هزار سوری از این منطقه فرار کنند.

وی تصریح کرد: اکثر آوارگان سوری به اردوگاه "الهول" پناه برده‌اند به طوریکه تعداد آن‌ها طی پنج هفته اخیر به بیش از ۸۵۰۰ تن رسیده است. بسیاری از غیرنظامیان سوری به خاطر فرار با پای پیاده از شدت خستگی و سرگردانی رنج می‌برند و و به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها چهار شب یا بیشتر در بیابان‌ها و در معرض بارش باران‌های شدید و هوای سرد قرار داشته‌اند.

این مسؤول سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد: این مهاجرت امری بسیار خطرناک است و وضعیت داخل این اردوگاه مناسب نیست و شش کودک زیر ۱۲ ماه جان خود را در آنجا از دست داده‌اند و اکثرشان پس از ورود به اردوگاه "الهول" از شدت خستگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی در عین حال نسبت به تصمیم ترکیه و روسیه برای ادامه حفظ ثبات در ادلب ابراز خرسندی کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها