تشریح آثار اقتصادی، ترافیکی و روانی وضع عوارض بر پنج تونل و اتوبان صدر

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وضع عوارض بر پنج تونل و اتوبان صدر موجب سرازیر شدن بار ترافیکی سنگین به خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر می شود.

تشریح آثار اقتصادی، ترافیکی و روانی وضع عوارض بر پنج تونل و اتوبان صدر

سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به تصمیم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای وضع عوارض ۳۰۰۰ تومانی تردد در تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر، با طرح این پرسش از دست اندرکاران این معاونت که ساز و کار اجرای این تصمیم چیست؟ به تشریح آثار منفی ترافیکی، اقتصادی و روانی این طرح پرداخت.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به سابقه نصب تجهیزات سخت افزاری تصویری و ترافیکی در تونل‌ها و اتوبان‌های شهر تهران، گفت: در مقاطع مختلفی که پنج تونل مذکور و اتوبان صدر ساخته می شد تجهیزات سخت افزاری متعددی در این مسیرها تعبیه شد و شایعات و گمانه هایی را برای درآمدزایی شهرداری از شهر به وجود آورد اما مسؤولان وقت شهرداری و شورای شهر هر بار شایعات را تکذیب کردند حالا به نظر می رسد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ایده ای که در سر دارد در تلاش است پرونده «شهرفروشی» را بار دیگر باز کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اجرایی شدن تصمیم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را موجب دو پاره شدن شهر به دو دسته پولدارها و بی پول‌ها دانست و افزود: اولین واکنش عموم مردم به تصمیم شهرداری تهران، سرازیر شدن موج ترافیک از این مسیرها به سایر خیابان‌های اصلی و فرعی شهر و تشدید ترافیک به ویژه ترافیک صبحگاهی و شبانگاهی و قفل شدن خیابان‌ها و کوچه هاب اطراف تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر شده و بی نظمی و ترافیک سنگین را به شبکه خیابانهای اصلی و فرعی و کوچه های شهر هدایت می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در اولین روز اجرای این ایده شاهد بالا گرفتن اعتراضات شهروندان و قفل شدن بخش قابل ملاحظه ای از شهر خواهیم بود ضمن اینکه شهرداری با اجرایی کردن این نوع تصمیمات به شایعه «شهرفروشی» دامن زده، شبکه معابر و خیابانهای شهر را به خیابان افراد پولدار و بی پول تبدیل می کنند چرا که بخش قابل توجهی از رانندگان تردد کننده از این مسیرها اقشار حقوق بگیر، کارگران، فرهنگیان، کارکنان دولت و تاکسیران‌ها و رانندگان حامل بار هستند که حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای هر بار تردد نیستند.

ذوالقدر با تشریح آثار روانی و اقتصادی این تصمیم شهرداری تهران، گفت: مدیران شهرداری تهران با طرح چنین ایده ها نشان می دهند که به فشارهای اقتصادی ناشی از نابسامانی‌های ارزی، گران شدن گوشت قرمز، مرغ، لوازم خانگی و در یک کلام گرانی مایحتاج عمومی مردم توجهی ندارند و در فکر گسترش دامنه درآمدزایی به مسیرهای تردد شهروندان هستند.

وی در پایان از شهردار و اعضای شورای شهر خواستار تجدید نظر و لحاظ نمودن همه پیامدها در این زمینه شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها