آخرین جزئیات از بررسی‌‌ها درباره منشاء بوی نامطبوع در تهران

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی را در خصوص بررسی‌ها درباره منشاء بوی نامطبوع در تهران ارائه کرد.

آخرین جزئیات از بررسی‌‌ها درباره منشاء بوی نامطبوع در تهران

مسعود تجریشی (معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست) درباره منشا بوی نامطبوع در تهران که هفته گذشته در مناطقی از تهران احساس شده بود، گفت: هفته پیش روز چهارشنبه بوی نامطبوعی در مناطق مرکزی و جنوبی تهران استشمام شده بود و تا روز پنج‌شنبه در مناطق حکیمیه و تهرانپارس نیز این بو حس شده است.

وی ادامه داد: تمامی موضوعاتی که ممکن بود، منشأ این بوی نامطبوع باشند، توسط کمیته اضطراری که در این خصوص تشکیل شده بود، بررسی شده و هیچ اتفاق خاصی که بتواند منشا این بوی نامطبوع باشد، گزارش نشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه نیز گروهی برای بررسی بیشتر به مناطقی که این بو آنجا احساس شده بود، اعزام شده و بررسی‌های بیشتر و پایش‌ها انجام شد. از آنجایی که بلافاصله در روز بعد از این اتفاق با بارش باران مواجه بودیم پیگیری‌های این گروه به نتیجه نرسیده بود. همچنین این گروه نیز در مناطقی که مدعی شده بودند، منشاء بو بوده مانند ساختمان پلاسکو اعزام شده و بررسی‌هایی در این خصوص انجام دادند، بررسی‌ها نشان می‌داد که میزان گاز h۲s در این مکان بالا بوده است، اما در دیگر مناطق همه چیز به صورت عادی بدون هیچ مشکل خاصی وجود نداشت.

تجریشی با اشاره به گزارش‌هایی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در دیگر شهرها تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارسالی مشخص شده بود که شبیه این بوی نامطبوع تقریبا همزمان با تهران در شهرستان خرم دره و ابهر نیز احساس شده است. گروه هایی برای بررسی منشاء این بود به این مناطق اعزام شده و مشخص شد بوی نامطبوع در آنجا ناشی از ماده شیمیایی مرکانتنت بوده است که نوعی ماده شیمیایی است و به گاز شهری اضافه می شود.

وی با بیان اینکه مشابه این اتفاق نیز چند سال پیش در اصفهان رخ داده و منشا آن بو نیز همین ماده شیمیایی مرکانتنت بوده است، ادامه داد: پس از بررسی‌ها در آن دو شهر مشخص می شود پیمانکار دو برابر حد مجاز این ماده شیمیایی را به گاز تزریق کرده است.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست با بیان اینکه گزارشی در خصوص انتشار دوباره بوی نامطبوع در تهران ندیده است، یادآور شد: تیم های بررسی ما هر آن چیزی را که در تهران امکان داشت، منشاء این بوی نامطبوع باشد را بررسی کردند، اما به هیچ مورد خاصی نرسیدند و تنها موردی که احتمال می‌دادند منشأ این بوی نامطبوع باشد همین تزریق بیش از حد مجاز ماده شیمیایی مرکانتنت گاز شهری است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز گروهی برای پایش بوی نامطبوع در تهران تعیین شده است تا به طور مداوم پایش انجام شود.

منبع: ایلنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها