ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از بزرگترین جنایات

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای کشور از بزرگترین جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال ایران بوده است.

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از بزرگترین جنایات

آیت الله سید احمد میرعمادی در جمع نمازگزاران مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به ۲۱ و ۲۲ دی ماه سالروز یادآوری شهدای مظلوم هسته‌ای ایران اظهار داشت: این جنایتکاران در برابر قدرت هسته‌ای ایران به بن بست رسیده بودند و چاره‌ای جز ترور دانشمندان کشور نداشتند.

وی افزود: شهید کردن چهار دانشمند هسته‌ای ایران به این معنا است که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌توانستند پیشرفت ایران اسلامی را تحمل کنند، اما جمهوری اسلامی پیشرفت‌های روزافزون دارد.

وی با اشاره به توطئه‌های ۴۰ ساله دشمنان علیه ایران اسلامی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تمام محاسبات آمریکا و اسراییل علیه ایران غلط بوده است.

خطیب جمعه خرم آباد با برشمردن برخی از این موارد تصریح کرد: آمریکایی‌ها به شاه قول داده بودند ایران به جزیره ثبات او تبدیل خواهد شد، اما این وعده در ۲۲ بهمن ۵۷ ناکام ماند.

آیت الله میرعمادی افزود: همچنین قول دسترسی صدام به تهران را پس از سه روز حمله به ایران داده بودند، اما این جنگ نابرابر هشت سال طول کشید و در نهایت با پیروزی ملت ایران پایان یافت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها اظهار داشتند با خروج آن‌ها از برجام و اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی، ایران از هم پاشیده می‌شود و جشن ۴۰ سالگی انقلاب برقرار نخواهد شد که این وعده نیز به سرانجامی نرسید.

وی افزود: دلیل اشتباهات مکرر آمریکا در قبال ایران تفکر مادی، هوای نفس و توطئه‌های شیطانی این کشور است در حالیکه ملت ایران ایثارگرانه به دنبال پیشرفت، عزت و استقلال هستند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان همچنین گفت: مردم ما با تبعیت ازرهبر فرزانه انقلاب تا آخر ایستاده اند، اما مسئولان نیز باید مراقب باشند رفتار آن‌ها موجب رنجش مردم نشود.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: مسئولان باید قدری در رفتار خود تجدیدنظر کنند چراکه امروز برخورد برخی از آنان مردم را آزار می‌دهد.

وی تاکید کرد: چنانچه اعتبارات و امکانات کافی وجود ندارد، اما می‌توان با احترام با ارباب رجوع رفتار کرد.

به گفته وی مسئولان باید دقت نظر داشته باشند تا با رفتار صادقانه از دادن وعده‌های خلاف واقع به مردم پرهیز کنند.

وی گفت: تجربه ۴۰ ساله ثابت کرده می‌توان با وحدت و انسجام بر مشکلات غلبه کرد و این سال‌ها نیز با طرح مساله اقتصاد مقاومتیتوسط رهبر فرزانه انقلاب، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی موجب شکوفایی اقتصاد شده است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید برخودباوری مردم و مسئولان افزود: نباید اجازه داد نفوذ و تبلیغات سوء دشمن در ما نفوذ کند.

آیت الله میرعمادی توضیح داد: جمهوری اسلامی دارای آرمان‌های والا، رهبری آگاه و با بصیرت، ملت هوشیار و حاضر در صحنه، جوانان پای کار، دانشمندان هسته ای، افراد متعهد، دلسور و متخصص است.

وی همچنین با اشاره به ۲۴ دی سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران گفت: ایشان در این سال‌ها خطبه‌هایی ایراد کرده اند که الگو بوده است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره مهمترین موضوعات جامعه را در نمازجمعه مطرح کرده اند که این نشان می‌دهد نماز جمعه خار چشم دشمنان است و باید با عظمت برگزار شود.

خطیب جمعه خرم آباد به ویژگی‌ های نمازجمعه شایسته جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه باید خضوع و خشوع مردم را نسبت به خدا افزایش دهد و با ایجاد معنویت آرامش بخش دل‌ها باشد.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ویژگی دیگر، هدایتگری مردم به راه صحیحی است به این معنا که نماز جمعه باید موجب استحکام اخلاق و عقاید شود و جامعه را به سوی نور دعوت کند.

وی افزود: افزایش بصیرت مردم خصوصیت دیگر نمازجمعه شایسته نظام است تا با افزایش هوشیاری و دشمن شناسی مردم، کینه و توطئه دشمنان رابرملا کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: این بانوی بزرگ، الگوی ماندگار بصیرت، صبر و ایثار یک زن مسلمان است.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: ایشان دارای القابی همچون عقیله بنی هاشم و عابده‌ای آل علی (ع) بوده که نشان می‌دهد زنی عارف به حقیقت توحید و خداشناس بوده و امروز بانوان جامعه باید از این شخصیت والا الگو بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها