ایران جزو ۵ کشور اول تولیدکننده لوستر در دنیاست

محمدرضا قره یاضی گفت: نمایشگاه لوستر تهران در فضایی بالغ بر هزار متر مربع با 170 غرفه از امروز تا 4 روز آینده در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

ایران جزو ۵ کشور اول تولیدکننده لوستر در دنیاست

وی با اشاره به ارزآوری بالای این صنعت اظهار کرد: این صنعت سالانه 150 تا 200 میلیون دلار صادرات دارد که اگر هزینه‌های تولید آن کم شود در این شرایط دلاری می توانیم صادرات بسیار بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و چراغهای تزئینی ادامه داد: در حال حاضر 38 درصد هزینه‌های جانبی داریم به طوری که مالیات بر ارزش افزوده را دوبار پرداخت می‌کنیم تا بتوانیم کالایی را در بازار عرضه یا آن را صادرات کنیم.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات این صنعت رفع و به ما کمک شود حرف های زیادی برای گفتن داریم زیرا ما جزو پنج کشور اول تولید کننده این محصول در دنیا هستیم.

وی گفت: صادرات لوستر تولیدی کشورمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان، اتحادیه اروپا، عراق و کشورهای شرق آسیا صادر می شود و بازار مناسبی برای آن وجود دارد.

قره یاضی اظهار داشت: سه هزار تولید کننده این محصول در کشور وجود دارند که منجر به اشتغال زایی برای 30 هزار نفر شده اند و هر چقدر دولت کمک های خود را بیشتر کند می توانیم تولید و اشتغال زایی بیشتری داشته باشیم.

بنابراین گزارش محمد جواد قنبری معاون شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: 170 شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند که این فرصت مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی و صادرات آنها به ویژه برای کشورهای همسایه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به صادرات ایران به دیگر کشورها گفت: درصورتی که بتوانیم در بخش‌های مواد اولیه تزیینی، مانند کریستال در کشور خودمان تولید داشته باشیم ، می توانیم سودآوری و صادرات بهتری از این صنعت به دست آوریم.

وی یاد آور شد که دولت به دنبال آن است که از شرکت های داخلی حمایت بیشتری کند به همین منظور است که هزینه حضور در نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخلی بسیار کمتر از همتایان خارجی خود است.

قنبری ادامه داد: در بخش صادرات نیز باید به صورت هدفمند ورود کنیم تا ارزش کالاهای صادرات ایران در سطح بالایی باقی بماند.

وی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه های ایرانی در سایر کشورها گفت: بر اساس عقد تفاهم نامه هایی که صورت گرفته اولویت توسعه ما برای حضور نمایشگاهی کشورهای همسایه است.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها