نقدینگی در بورس به دلیل تغییر مکرر قوانین در حال جابه‌جایی است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: این بخشنامه هزینه بانکها را کاهش می‌دهد و این کاهش هزینه برای این صنعت مناسب است.

نقدینگی در بورس به دلیل تغییر مکرر قوانین در حال جابه‌جایی است

البته تغییرات قوانین در ماه‌های گذشته باعث شده نقدینگی در بازار سرمایه در گروه‌های مختلف نقل مکان کند.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند معاملات بورس طی هفته‌های گذشته با اشاره به نوسانات سهم‌های گروه بانک و موسسات اعتباری اظهار کرد: اگر به روند دو ماهه قیمت سهم‌های بانکی دقت کنیم متوجه می‌شویم که برآیند نشان می‌دهد که قیمتها در کل در حال افزایش است.

وی ادامه داد: حتی اگر نگاهی به سهم‌های تجارت، ملت و صادرات بیاندازیم که سابقا صف فروش داشتند متوجه می‌شویم که در یک ماه گذشته به قیمت مناسب‌تری رسیده‌اند.

او با اشاره به صف‌های خرید و فروش در گروه‌های متفاوت، گفت: با توجه به تغییرات پی در پی که در حوزه بازار پول و سرمایه توسط قانون‌گذار تصویب می‌شود، نقدینگی به طور مداوم از یک صنعت به صنعتی دیگر نقل مکان می‌کند، این جابه‌جایی‌ها نشان از اتفاق خاص و تاثیرگذاری در صنعتی خاص نیست بلکه نشان از تغییر مکرر قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قوانین جدیدی که در بازار پول به تازگی تایید شده گفت: من فکر می‌کنم تغییرات در بازار پول به شدت روی سودآوری بانکها تاثیر مثبت خواهد داشت. سود ماه شمار بانکها تاثیر مثبتی در وضعیت سهام این گروه می‌تواند بگذارد چرا که هزینه‌های این بخش کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، شورای پول و اعتبار در ۲۰ آذرماه سال جاری تصویب کرد که معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یابد؛ به‌گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.

در این جلسه همچنین مقرر شد که یک ماه پس از تاریخ ابلاغ مصوبه و تمهید مقدمات و زیرساخت‌های لازم در شبکه بانکی کشور، طی آن مقطع زمانی، مراتب در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به اجرا درآید. شورای پول و اعتبار بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را موظف کرده که اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص به سپرده‌گذاران خود انجام دهند.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها