بیش از ۱۰۰۰۰ سبد غذایی بین بهره‌وران استان تهران توزیع می‌شود

بیش از ۱۰۰۰۰ سبد غذایی بین بهره‌وران استان تهران توزیع می‌شود

محمدرضا منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تهران اظهار داشت: امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان تهران با اجرای 4 برنامه حمایتی با مشارکت اعضای منتخب داوطلب و خیرین، در نیل به اهداف والای هلال‌احمر و کمک به نیازمندان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری طرح مروجین سلامت تصریح کرد: این طرح که هر ساله در ایام پایانی سال و با هدف فرهنگ‌سازی به‌ منظور کاهش آثار مخرّب ناشی از رفتارهای پرخطر برخی هموطنان برگزار شده است، امسال نیز با برپایی 48 چادر ثابت در سطح شهرستان‌های استان، چادرهای اطلاع‌رسانی و توزیع بروشورهای مربوطه، برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس و نصب بنرهای آموزشی در سطح شهرهای استان تهران اجرا می‌شود.

طرح داوطلب‌یار امداد و نجات، منادی خدمات عام‌المنفعه است

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه طرح داوطلب‌یار امداد و نجات، منادی خدمات عام‌المنفعه است افزود: این طرح با مشارکت و همکاری سه سازمان داوطلبان، امداد و نجات و جوانان هلال‌احمر و به‌ منظور خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در پایان سال و شروع سال جدید در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای صورت می‌پذیرد.

منصوری در ادامه بیان کرد: در این طرح پزشکان و پیراپزشکان داوطلب جمعیت براساس هماهنگی و سازماندهی صورت گرفته، در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‏ای تعیین‌شده به ارائه خدمات پزشکی داوطلبانه و عام المنفعه می‌پردازند.

وی اظهار داشت: با دعوت از پزشکان و پیراپزشکان علاقه‌مند به مشارکت در این طرح، ساماندهی پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در شیفت‌های کاری بر‌اساس اعلام آمادگی آنان، حضور پزشکان و پیراپزشکان در ایستگاه‌های امداد و نجات ثابت و موقت و همچنین ارائه خدمات پزشکی به مسافران و حادثه‌دیدگان در پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر استان تهران در شهرستان‌های تهران، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و ورامین و با هماهنگی سازمان داوطلبان اجرا می‌شود.

طرح نیابت؛ احیای سنت حسنه صله‌رحم

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان تهران همچنین با اشاره به اجرای طرح نیابت نیز گفت: در این برنامه که در ایام و مناسبت‌های ویژه از جمله نوروز، ماه مبارک رمضان، روز جهانی سالمند و با حضور داوطلبان علاقه‌مند در گروه‌های چهارگانه هلال‌احمر انجام می‌شود، داوطلبان مذکور به دیدار سالمندان و خانواده‌های شهدا می‌روند که در این دیدارها، ضمن دلجویی از این عزیزان، نسبت به ارائه خدمات داوطلبانه درمانی، بهداشتی و رفاهی به آنان می‌پردازند.

منصوری تصریح کرد: پس از فراخوان از داوطلبان علاقمند و سپس سازماندهی آنان و همچنین شناسایی سالمندان نیازمند و خانواده‌های شهداء، ارائه خدمات درمانی همچون ویزیت پزشکی و روانشناسی، انجام امور آزمایشگاهی و توانبخشی، کنترل فشار و قند خون همراه با ارائه خدمات رفاهی و معیشتی و عمرانی مانند کتابخوانی، پیاده‌روی، شرکت در جشن‌ها، بازسازی محل سکونت، خرید ملزومات برای آنان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین داوطلب هلال‌احمر همچون فرشتگان رحمت به استقبال سال نو می‌روند اظهار داشت: این طرح با همکاری خیرین و نیکوکاران، به ‌منظور خدمت‌رسانی و حمایت از افراد بی‌سرپرست و بدسرپرست در ایام پایانی سال و به مناسبت فرارسیدن نوروز، در قالب تهیه، بسته‌بندی و توزیع اقلام ضروری و مواد غذایی بین نیازمندان صورت می‌پذیرد.

بیش از 10000 سبد غذایی بین بهره‌وران استان تهران توزیع می‌شود

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان تهران در ادامه افزود: اطلاع‌رسانی و تبلیغات به ‌منظور جمع‌آوری اقلام موردنیاز، استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در اجرای طرح مذکور و تهیه بسته‌های غذایی، ایجاد تعامل با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کارخانجات تولیدی جهت تامین اقلام سبد غذایی و یا اخذ تخفیف خرید، بسته‌بندی اقلام جمع‌آوری‌شده و تهیه سبدهای غذایی با مشارکت داوطلبان، توزیع سبدهای غذایی در بین نیازمندان با مشارکت داوطلبان را از مهمترین بخش های اجرای این طرح برشمرد.

منصوری در پایان با بیان اقدام هلال‌احمر استان تهران در تهیه و توزیع سبد غذایی میان افراد نیازمند خاطرنشان کرد: در این طرح و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تعداد 10150 عدد سبد با مشارکت 500 نفر داوطلب و خیر هلال‌احمر استان تهران تهیه و در میان 50750 نفر بهره‌ور در سراسر استان تهران، توسط شعب هلال‌احمر این استان توزیع می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها