جام ۲۰۱۹ به رنگ سرخابی!/ پیش بینی قهرمانی جام ملت های آسیا از زبان بازیکنان پرسپولیس و استقلال

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است. فرایند مرحله انتخابی این دوره از رقابت‌ها از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شده و در ۲ فوریه ۲۰۱۳ پایان یافت

جام ۲۰۱۹ به رنگ سرخابی!/ پیش بینی قهرمانی جام ملت های آسیا از زبان بازیکنان پرسپولیس و استقلال

تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله پایانی مسابقات از سال ۲۰۱۹ از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش یافته‌است. هم‌چنین دوره مقدماتی این مسابقات با دوره مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ادغام شده‌است.

تیم ملی ایران یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام ملت‌های آسیاست و رکوردهای زیادی به نام این تیم ثبت شده است. ایران در ادوار این رقابتها همیشه گلزنان برجسته‌ای داشته است و در ۷ دوره از ۱۷ دوره این بازی‌ها آقای گل مسابقات از ایران بوده است و هیچ کشوری به اندازه ایران این عنوان را به خود اختصاص نداده است. کره جنوبی نیز با ۵ آقای گل در رتبه دوم جای دارد.

پس از سال ۲۰۰۴ همان طور که تیم ملی موفق به حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا نشد در کسب عنوان آقای گلی نیز ناکام ماند ولی این دوره وضعیت تیم ملی به گونه‌ای است که امیدها را برای پایان بخشیدن به ناکامی ادوار اخیر زنده شده و به جز آن می‌توان خوش‌بین بود که باز هم آقای گل مسابقات ایرانی باشد.

گروه‌بندی مسابقات نیز به گونه‌ای است که به آقای گل شدن ایرانی‌ها کمک می‌کند. تیم ملی در ۲ بازی نخست باید با تیم‌های یمن و ویتنام روبه‌رو شود. این ۲ تیم سابقه درخشانی در فوتبال آسیا ندارند و با توجه به شرایط جدول ایران برای سرگروهی محکوم به پیروزی پرگل برابر این تیمهاست تا شانس آقای گل شدن مهاجمان تیم ملی بیشتر شود.مهدی طارمی و سردار آزمون دو مهاجم اصلی تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی اخیر تیم ملی آماده نشان دادند تا امیداوری به کسب عنوان آقای گلی بیش از بیش شود.

بخش دوم ویژه برنامه جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ را در ذیل مشاهده کنید:

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها