اجرای عملیات بمباران هوا به زمین توسط جنگنده های نهاجا

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین به سمت اهداف کردند.

اجرای عملیات بمباران هوا به زمین توسط جنگنده های نهاجا

سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه اجرای عملیات پرواز و بمباران شبانه جنگنده های نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند.

وی افزود: هواپیمای اف۴ نیز با استفاده از فلر(نوعی سیستم روشنایی رزمی) اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه کردند.

امیر واحدی تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش سناریو بمباران شبانه را با کمک بمب افکن های برد بلند، برد کوتاه و میان برد در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت اجرا و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در این عملیات از بمب ها و تسلیهات ساخت داخل و بومی کشور به صورت کامل استفاده شده است. همچنین در این سناریوی رزمایش از بمب های هوشمند و پیشرفته استفاده شده است.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش در این رزمایش کاملا از خلبانان جوان که در کشور آموزش دیده اند استفاده کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: همه پایگاه های نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت دست به عملیات زدند و در منطقه انارک اصفهان اهداف خود را منهدم کردند.

امیر واحدی هدف از برگزاری این رزمایش را "نمایش اقتدار تیز پروازان نهاجا برای دفاع از کشور" اعلام کرد و گفت: عقابان تیز پرواز نیروی هوایی با تمام توان و تا پای جان از کشور دفاع خواهند کرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها