پیمان همکاری مرسدس و انویدیا برای توسعه نسل بعدی خودروهای هوشمند

شرکت‌های مرسدس بنز و انویدیا در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۹ اقدام به عقد قرارداد همکاری برای توسعه نسل بعدی وسایل نقلیه هوشمند کردند.

پیمان همکاری مرسدس و انویدیا برای توسعه نسل بعدی خودروهای هوشمند

شرکت مرسدس با رونمایی از ون‌های ماژولار، خودروهای خودران و غیره در جریان نمایشگاه CES، جاه طلبی‌های بزرگ خود برای توسعه نسل بعدی خودروها را نشان داده است.

در حال حاضر اعلام شده است که شرکت هوش مصنوعی "انویدیا"(NVIDIA) به مرسدس در راه دستیابی به اهدافش کمک خواهد کرد.

"سجاد خان" مدیر اجرایی مرسدس بنز و "جنسن هوآنگ" بنیانگذار و مدیر عامل شرکت انویدیا ضمن اعلام عقد قرارداد همکاری، چشم انداز خود برای توسعه نسل بعدی وسایل نقلیه متکی بر هوش مصنوعی را توضیح دادند.

"هوآنگ" گفت: اکنون خبر از یک مشارکت جدید و حرکت رو به جلو در توسعه خودروهای هوشمند می‌دهم: ایجاد یک رایانه که آینده خودروهای خودران، آینده هوش مصنوعی و آینده حمل و نقل را تعریف می‌کند.

این اولین همکاری این دو شرکت با هم نیست. انویدیا در حال حاضر در حال کمک به شرکت مادر مرسدس یعنی دایملر در توسعه تاکسی‌های خودران است که امیدوار هستند ظرف پنج سال آینده اجرایی شود.

"سجاد خان" این همکاری جدید را از همکاری‌های قبلی جدا می‌داند چرا که قرار بر ایجاد یک سیستم واحد است که قابلیت‌های خودران را جایگزین ده‌ها پردازنده کوچک در خودروهای فعلی می‌کند.

وی گفت: ما با انویدیا در حال کار بر روی یک تکنولوژی کاملا متفاوت برای استفاده از هوش مصنوعی در محصولات خود هستیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها