سرانجام خودروهای پیش فروش شده چیست؟

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازى هشدار داده که با وضعیت موجود خط تولید خودروسازى‌ها سال آینده تعطیل و امکان عدم تحویل خودروها وجود دارد.

سرانجام خودروهای پیش فروش شده چیست؟

سه روز پیش صالحى نیا، معاون وزیر صنعت در افتتاحیه نمایشگاه خودرو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنى بر این که سرانجام تحویل خودروهاى پیش فروش شده چه خواهد شد اظهار کرد: برخى از خودروهاى پیش فروش شده تا پایان امسال و برخى دیگر تا سه ماهه نخست سال آینده تحوبل داده خواهد شد.

هاشم یکه زارع، مدیر عامل شرکت ایران خودرو نیز در حاشیه همین نمایشگاه وعده تحویل خودروهاى پیش فروش شده را داد و گفت: نگرانى از بابت تحویل این خودرو‌ها وجود ندارد.

اما برخلاف این وعده‌ها، محمدرضا نجفى منش، رییس صنایع همگن قطعه سازى و نیز آرش محبى نژاد، دبیر صنایع همگن در مصاحبه‌هاى متعدد هشدار نابودى صنعت قطعه و خودروسازى کشور را داده اند و همچنین با ابراز نا امیدى از تحویل خودروهاى پیش فروش شده صراحتا اعلام کرده اند که با وجود شرایط فعلى و عدم امکان تامین قطعه براى خودروسازان، به احتمال زیاد خط تولید خودروسازى ها در سال آینده تعطیل و امکان تحویل خودروهاى پیش فروش شده وجود ندارد.

اما بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در جلسه همین کمیسیون در راستای این موضوع از قول مساعد خودروسازان برای تسریع در تحویل خودروهای ثبت‌نامی خبر داد و گفت: خودروسازها باید طبق قرارداد به تعهدشان عمل کنند و هر زمان قرارداد بستند و هر وقت موعد تحویل بوده باید با همان قیمت خودرو را تحویل دهند و ثبت‌نام‌کنندگان قبلی را در اولویت قرار دهند و در انجام تعهداتشان تسریع کنند.

مشاور خودرویی وزیر سابق صنعت نیز در واکنش به صحبت‌های نجفی منش تصریح کرد: به طور حتم پیش فروش‌های خودرو تا حد توان تحویل خودروسازان بوده و برای این روز‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اصغر خسروشاهی گفت: مدتی است که وزیر صنعت به مراتب وعده تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده را می‌دهد و مسلما قول وزیر قابل اعتمادتر است.

منبع: عصر خودرو

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    نباید خودرو که هشتاددرصدپول موقع ثبت نام گرفتن حالا بگن باید بروز باشد اینکار کلاشی است وشرعا حرام است

  • ابوالفضل
    0

    اینجا هیچ کس بفکر مردم نیستن ای که خداباعث بانیشوذلیل کنه لعنت برظالم چجوری بایدتحمل کنم یکسال ونیم پیش ماشین ثبت نام کردم بیست میلیون پیش پرداخت دادم بایدمهر میدادن چهارماه گذشته سازمان حمایت از کسانی که به مردم ظلم میکنن هم بازنم باپرویب تمام ظلم کرد ای مسئول بیلیاقت که چندماه داری شعارمیدی ازمصرف کننده حمایت میکنی لعنت خخدابرتوباد طبق قانون خودتون افزایش قیمت به تحویل گذشته تعلق نمیگیرد مملکت بی حساب کتاب شده قانون رعایت نمیشه یاپول گرفتین که به مردم ظلم کنید اکثرخریداران این فرقون ها افرادبی پول عینه منن ای ننگ برظالم ازخدابترسین که ریشتونومیسوزونه پول بیت المال رومیگیرین ازمردم حمایت کنید چرابه زوراین ماشین های فرقون روبه خوردمردم میدین به قیمت بالا چرا ما بایدازافغان هاهم بدبخترباشیم که ماشین های وارداتی روبه قیمت پرایدماسوارمیشن سالانه اندازه کل نیروهای ایرانخودروپرایدکشتارمیده به درک که ده هزارنفربیکارمیشن ایران پره بیکاربدبخت ایناهم روش یااینکه مزه پول حرام به دهانتون نشسته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها