اتباع خارجی چگونه وام بگیرند؟

بانک مرکزی اعلام کرد که اتباع خارجی دارای مدرک اقامت ویژه می‌توانند از خدمات بانکی همچون افتتاح حساب و دریافت تسهیلات استفاده کنند.

اتباع خارجی چگونه وام بگیرند؟

به گزارش خبر فوری ، در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های دولتی، غیر دولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران- ونزوئلا آمده است:

احتراما پیرو بخشنامه شماره ۹۲.۳۷۲۵ مورخ ۱۳۹۲.۳.۱۳ موضوع ابلاغ تعریف «اجازه اقامت دائم اتباع بیگانه در جمهوری اسلامی ایران» به عنوان شرط لازم برای بهرمندی از خدمات و تسهیلات بانکی که توسط اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارایه شده، بدین وسیله ضمن ایفاد تصویر نامه شماره ۱۴۴۱۳۸ مورخ ۱۳۹۷.۸.۷ معاون محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور متضمن ابلاغ مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص اعطای اقامت و تسهیلات ویژه برای برخی از اتباع غیر ایرانی دارای شرایط خاص، به استحضار می‌رساند، با هماهنگی پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا «مدرک اقامت ویژه» به صورت دفترچه‌ای با جلد سبز رنگ برای برخی از اتباع غیر ایرانی صادر شده که دارندگان آن می‌توانند در طول مدت اقامت قانونی خود، از خدمات سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی از جمله افتتاح حساب‌های بانکی و دریافت تسهیلات از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی با رعایت مقررات مربوط استفاده کنند.

با عنایت به آنچه عنوان شد، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۷.۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶.۵.۱۶ به تمامی واحد‌های آن بانک/ موسسات اعتباری غیر بانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط از جمله مقررات ناظر بر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، نظارت دقیق معمول گردد.

این بخشنامه به امضای حمید رضا غنی آبادی و الهام چیت‌سازان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • سلام من ازاتباع افغانی هستم
    0

    میخواستم وابگرم امکان داره

  • Hiwa
    0

    بعد از ۲۳ سال بلخره واسه خانواده های اتباع خارجی شهید که تنها دارایشون جونشون بود تقدیم آرمان های جمهوری اسلامی ایران کردن کاری انجام شد، روح یاران امام خامنه ای شاد شد. خدایا شکرت?

  • احسان شیری
    0

    سلام واقعا بنده نمیدونم چرا اتباع خارجی دارای کارت امایش که هر سال هم تمدید میشود اجازه این را ندارن که حساب کارت داشته باشند وو وقتی هم به دفاتر کفالت برای پرداخت هزینه های مربوط به تمدید کارت ها می رویم می گویند باید کارت بانکی داشته باشید و رمز دوم کارت بانکی واقعا مسولین درک نمیکنند اتباع رو یا این که عمدا این کار رو میکنند الان همه میدونید کارت بانکی یه مورد لازم برای هر شهروند هست و مستحضر هستید که برخی از اتباع خارجه کارگر ساختمانی هستند و اینان هم برای دریافت مزد شان کارفرمایشان از انها حساب کارت بانکی میخواهد و مجبور میشوند به حساب یک ایرانی حساب باز کنند که میتواند بعدها مشکلات عدیده ای بوجود بیاورد من از مسولین خواهش میکنم به این امر که خواست همه اتباع خارجه هست رسیدگی کنند

  • حسن.
    2

    سلام اتباع میتونه وام بگیره

  • علی نظری
    0

    میخوام بدونم به مهاجرین وام ازدواج میدن؟

  • خالق هدایتی
    0

    سلام.. من اتباع افغانستانیم پاسپورت دارم سال به سال تمدید میشه یعنی میشه وام گرفت؟؟

  • سعید فخری
    0

    ن بابا الکی دلتونو خو ش نکنین افغانیا از این شانسا ندارن

  • Fahime
    0

    فقط اونایی که پاسپورت یا گذرنامه دارن کارت عابر میگیرن و اونایی که کارت آمایش دارن بوق ب حساب میان

  • جوا.
    0

    ن بابا وام کجا بود افغانستانیا همه جا بدبخت هست

  • جواد
    0

    وام که نمیدن فقط دعا کنید متور نو خریدم معمورا نگیرن وام پیش کش

  • افشین نجاتی نوری
    0

    سلام من ایرانی هستم اما خانومم افغانی هست ایا به خانوممم وام ازدواج تعلق میگیره؟

  • علی
    0

    سلام شرایط گرفتن وام چه شکلی است من که متوجه نشدم لطفاً بگویید که باید چیکار کنم من الان به وام نیاز دارم چون که دانشجو هستم و بدهی شهریه دارم . پروانه کسب و اینا هم ندارم . فقط هر ترم بعد از تمام شدن درسم می توانم کار بروم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها