در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

بهمنی: برای انتقال پول به کشور دست به دامن هیچ کس نمی‎شویم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت فعلی کشور قطعا ما از هر طریقی که بتوانیم منابع مالی‎مان را به کشور منتقل می‎کنیم و دست به دامن هیچ کس و کشوری هم نخواهیم شد.

بهمنی: برای انتقال پول به کشور دست به دامن هیچ کس نمی‎شویم

فاطمه علی‎اصغری- بعد از گذشت چندین ماه از خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‎های جدید علیه کشورمان، کشورهای اروپایی در جریان مذاکره با مقامات کشورمان بر راه‎اندازی کانال مالی با ایران در راستای انجام امور تجاری و داد و ستد خبر دادند اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است .روندی که بدون شک مشکلاتی را برای کشورمان در پی خواهد داشت و ما شاید مجبور شویم برای انتقال و مبادله ارز از رویکردهای مختلفی استفاده کنیم.

محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی در زمان محمود احمدی‎نژاد در گفت و گویی اعلام کرده بود که در زمان اعمال تحریم‎ها در دولت دهم وی خود به شخصه چندین بار مجبور شده است در جهت دور زدن تحریم‌ها از روش‎های چون انتقال ارز به صورت چمدانی استفاده کند، در شرایط امروز کشور نیز و باتوجه به شرایط اقتصادی و عدم همراهی اروپا برخی براین باورند که دولت روحانی هم باید در جهت دورزدن تحریم‎های آمریکا دست به اقدامی بزند و تلاش خود را برای بهبود وضعیت کشورانجام دهد. از این رو قطعا اگر بسترهای لازم در جهت ایجاد کانال مالی میان اروپا و ایران ایجاد نشود چاره‎ای برای ایران جز دور زدن تحریم‎ها باقی نمی‎ماند.

***

محمود بهمنی رئیس اسبق بانک مرکزی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبر فوری درباره نحوه دور زدن تحریم‎ها در دولت محمود احمدی‎نژاد و اینکه دولت روحانی هم ریسک انجام چنین رویکردی را قبول خواهد کرد اظهاراتی را بیان کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما بازهم مجبور خواهیم شد به دلیل عدم تشکیل کانال مالی بین ایران و اروپا از طریق چمدان‎های ارزی و راه‎های دریایی و زمینی در جهت دور زدن تحریم‎ها وارد عمل شویم گفت: بنده باید به صورت کلی بگویم که ما منابع مالی‎مان را به هر طریقی که بتوانیم به کشور منتقل می‎کنیم.

وی تصریح کرد: ما در حیطه انتقال ارز از طرق مختلف به کشورمان دست به دامن کسی نمی‎شویم و تنها هدف‎مان این است که پول خودمان را به داخل کشور منتقل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه‎های مختلفی برای انتقال پول از کشورهای دیگر روی پیش ما وجود دارد که ما از آن طریق می‎توانیم اقدام کنیم.

بهمنی تاکید کرد: انتقال به صورت کالا به کالا، تبدیل پول به کالا و انتقال پول به صورت نقدی از روش‎هایی بوده است که در طی سال‎های اخیر ایران در جهت انتقال پول به کشور از آنها استفاده کرده است که قطعا این رویه می‎تواند ادامه‎دار باشد.

وی اظهار کرد: قطعا ما برای انتقال پول و ارز خود می‎توانیم اقداماتی که مدنظرمان است انجام دهیم و در این راستا مانعی هم بر سرکار ما وجود ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • جانباز
    0

    البته فکر کنم با انتقال چمدانی در ان زمان کمر اقتصاد کشور با هزینه های اضافی بریدی اره فکر کنم زنجانی و...هزارتا مثل ان بدبخت شده سیاست تو وامثال تو هستند واقعا متاسفم که شخصی مثل تو تحصیل کرده اقتصاد وزمانی ریس بانک مرکزی بوده چون شما فقط نوک بینی ات می بینی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها