۲۰ هزار پرونده دادگستری استان قزوین مربوط به طلاق است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۲۰ هزار پرونده دادگستری مربوط به طلاق و ۳۰ هزار فقره اختلاف خانوادگی است که با آموزش مهارتهای زندگی و دادن مشاوره باید این روند اصلاح شود.

۲۰ هزار پرونده دادگستری استان قزوین مربوط به طلاق است

شورای پیشگیری از وقوع جرم عصر چهارشنبه در دادگستری قزوین تشکیل جلسه داد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در این جلسه اظهارداشت: با هجمه ای که به بنیان خانواده در فضای مجازی و واقعی می شود همه نگران هستیم و باید اقدامات مقابله ای خود را بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: آنقدر خبرهای نا امیدکننده در جامعه پراکنده شده که شاید نگرانی را بیشتر کند اما نباید ناامید شویم زیرا جبهه حق و باطل در طول تاریخ با هم در نبرد بوده اند ولی پیروزی نهایی با حق است چون باطل ناپایدار و مانند کف روی آب است.

قدرتی تصریج کرد: نه باطل از کار خود کوتاه می آید و نه ما کوتاه می آییم زیرا شرک با توحید، ظلم با ستم، حق با باطل همواره در تضاد بوده و خواهد بود لذا اینکه برخی می گویند بنشینیم با آمریکا مذاکره کنیم اشتباه می کنند زیرا حق و باطل با هم کنار نمی آیند.

۲۰ هزار پرونده دادگستری استان قزوین مربوط به طلاق است

وی گفت: باید منسجم تر عمل کنیم تا به نتیجه برسیم که در این راستا در کنار برنامه های مصوب لازم است دستگاهها وظایف ذاتی خود را دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت: اینکه دستگاه قضایی استان فقط ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد واقعا ناکافی است اما باید با یک عزم جهادی و شبانه روزی برای موفقیت در کارها همت کنیم.

قدرتی اظهارداشت: برنامه های تکلیفی و مقرر دستگاهها نتیجه نمی دهد و باید با نگاه جهادی و انقلابی به میدان بیاییم تا به هدف برسیم و با جرائم مقابله و از آن پیشگیری کنیم.

وی اضافه کرد: حضور در مساجد و گفتگوی مستقیم با مردم بسیار موثر است و شما باید وارد میدان شوید و آسیبها را بگویید و آنها را آگاه کنید تا مردم را روشن شوند و بدانند داریم کار کنیم، حتما نباید فقط به صدا و سیما برویم تریبون ها زیاد است.

گره گشای مشکلات مردم باشیم

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید گره گشایی از کار مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم تا رضایت آنها جلب شود.

وی بیان کرد: باید ببینبم برنامه های گدشته چقدرتاثیر گذار بوده و ایرادات را هم برطرف کنیم، هر دستگاه اولویتها را تعیین کند تا در سال اینده بهتر عمل کنیم.

۲۰ هزار پرونده دادگستری استان قزوین مربوط به طلاق است

قدرتی اظهارداشت:دراین شرایط باید استفاده بهتری ازبیت المال کنید و برخی آسیبها مانند خشونت، اعتیاد، حاشیه نشینی و زندگی اسلامی را در دستور کار قرار دهید در محورهای چند گانه بررسی کنید.

وی اضافه کرد: در این جلسات مصوب کنیم تا دفاتر ازدواج و طلاق مجاز به ثبت نباشند مگر زوجین در کلاسهای اموزشی شرکت کنند زیرا گاهی مشورت درست شاید مشخص کند اصلا برای همدیگر مناسب نیستند و همان ابتدا منصرف شوند و لازم است شفاف به زوجین کمک کنیم و شاخصها را بگوییم.

قدرتی گفت:هرچند برخی از ابتدا دنبال طلاق هستند تا به مهریه برسند یا سفر خارجی داشته باشند و عقد و طلاق مصلحتی از دیگر مشکلاتی است که قید و بندها را برداشته اند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی، استانداری، علوم پزشکی، بهزیستی و دستگاه قضایی باید کمک کنند جوانان روشن شوند لذا به نظر می رسد مهمتر از سامانه تسنیم توجه به آموزش مهارتهای زندگی در قبل از ازدواج است.

۲۰ هزار پرونده دادگستری استان قزوین مربوط به طلاق است

ثبت سالانه ۱۶۰ هزار واقعه طلاق نگران کننده است

قدرتی اظهارداشت: سالانه ۱۶۰ هزار طلاق در کشور صورت می گیرد گه نگران کننده است و باید آموزش و پرورش و دانشگاهها آستین ها را بالا بزند و ازسطوح مختلف آموزش های مهارتی در زندگی را آغاز کنند تا در سن ازدواج با بحران مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: باید چند سال قبل از ازدواج مسایل را بگوییم و روی دیگر سکه رابازگو و پیامدهای دوستی های نامشروع را بگوییم تا جوانان ما درست انتخاب کنند و ازدواج ها منجر به طلاق نشود.

رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: باید مدیریت شده و با برنامه عمل کنیم و با خانواده ها صحبت کرده و اعلام خطر کنیم و جوانان را در مدارس و دانشگاهها دریابیم تا آسیبها کمتر شود.

قدرتی یادآورشد: نیازمند کار جهادی هستیم زیرا اگر طلاق کم شود اعتیاد و جرائم دیگر هم کاهش پیدا می کند و در دادگستری نیز ورودی پرونده کمتر می شود.

ثبت ۲۰ هزار فقره پرونده طلاق در استان

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره وضعیت طلاق در استان هم گفت: حدود ۲۰ هزار پرونده طلاق در استان داریم و بیش از۳۰ هزار پرونده مربوط به مسائل خانوادگی است که نشان می دهد باید برای کاهش این آسیب با برنامه عمل کنیم.

قدرتی اظهارداشت: امسال ۲۰ درصد افزایش پرونده وارده در استان داریم که بیشتر آن مربوط به طلاق است و بیش از ۳۸۰۰ زندانی هم داریم که تعدادی از آنها به دلیل مهریه در حبس هستند و این پدیده هزینه زیادی به جامعه تحمیل می کند.

۲۰ هزار پرونده دادگستری استان قزوین مربوط به طلاق است

وی اظهارداشت: باید سال آینده منسجم تر حرکت کنیم و اگر احساس شد زن و شوهر زمینه ناراحتی و اختلاف دارند مشاوره دهیم و نگداریم کارشان به جای باریک برسد.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: مشاوره ها نباید نوشدارو باشد، دنبال آمار دادن نباشیم و قبل از دادخواست باید مشاوره بدهیم تا از طلاق جلوگیری شود البته این مرحله هم دیر شده باید مصوب شود آموزشهای قبل از ازدواج در اولویت قرار گیرد تا جوانان مهارت زندگی را یاد بگیرند و به آن عمل کنند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها