بودجه«بانوی عمارت» کمتر از سریال‌های آپارتمانی بود/ شرط ساخت فصل۲

تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی «بانوی عمارت» ضمن تشریح مشکلات فرآیند تولید این مجموعه، رفع این مشکلات را شرط اصلی ساخت فصل دوم مجموعه عنوان کردند.

بودجه«بانوی عمارت» کمتر از سریال‌های آپارتمانی بود/ شرط ساخت فصل۲

نشست سریال «بانوی عمارت» ساخته عزیزالله حمیدنژاد عصر امروز چهارشنبه ۱۹ دی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و عوامل سریال در آن حضور یافتند.

این نشست با حضور مهدی آذرپندار سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما، عزیزالله حمیدنژاد کارگردان، مجید مولایی تهیه‌کننده، نیکی نصیریان، مریم مومن و شبنم فرشادجو بازیگران و حمید خواجه‌نژاد مدیر روابط عمومی سیما برگزار شد.

کارگردان گزیده‌کاری هستم

حمیدنژاد در ابتدای این نشست عنوان کرد: سریال بانوی عمارت با عشق و علاقه گروه ساخته شد و مخاطبان زیادی را به تلویزیون جذب کرد.

وی درباره گزیده‌کاری خود و پذیرفتن ساخت این سریال تصریح کرد: علت کم کاری من این است که گزیده‌کار هستم؛ باید نکاتی تامین شود تا دست به کار شوم. در سینما اینگونه بودم و در تلویزیون هم به همین روش عمل می‌کنم. فیلمنامه آقای جوانمرد کار بسیار خوبی بود و دیالوگ‌های جذابی داشت که باعث شد این سریال را انتخاب کنم.

کارگردان «بانوی عمارت» همچنین درباره ساخت فصل دوم توضیح داد: ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و اگر توانستیم کار قوی‌تری تولید کنیم، آن را می‌سازیم. من اگر فکر کنم که کار ضعیف می‌شود فصل دوم آن را نمی‌سازم. ساخت فصل دوم منوط به این است که مشکلاتی که در این فصل داشتیم دیگر نداشته باشیم.

تأثیر تغییر مدیران بر فرآیند تولید

مجید مولایی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی نیز درباره این مشکلات گفت: وقتی ما سریال را شروع کردیم تغییراتی در معاونت سیما رخ داد و رویکردهای متفاوتی در بودجه به‌وجود آمد. به طور مثال از ما خواستند با بودجه کمتر این کار را بسازیم تا پروژه‌های بیشتری به جریان بیفتد!

وی افزود: آقای میرباقری اصرار داشت برآوردها را کاهش دهد. به طور مثال ما قبل از این سریال، مجموعه «چرخ فلک» را ساختیم و بودجه «بانوی عمارت» حدود ۲۰ درصد از آن کار کمتر بود و حتی همین الان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سریال‌های آپارتمانی حال حاضر کمتر است. بودجه‌ای هم که تعلق گرفت در شرایطی سخت و به صورت قسطی پرداخته شد. خیلی‌ها هم دستمزدهای واقعی خود از سریال را دریافت نکردند. این کمبود بودجه باعث شد شرایط دشواری داشته باشیم و حتی در مقاطعی کار تعطیل شود.

قرارمان سرگرمی صرف نبود

احسان جوانمرد نویسنده کار نیز درباره فیلمنامه‌ «بانوی عمارت» توضیح داد: جرقه اولیه ساخت این کار برای نمایش فرهنگ و تاریخ و گذشته ما زده شد و قرار نبود تاریخ صرف باشد و قرار هم نبود فقط سرگرمی باشد.

وی ادامه داد: فیلمنامه در شوراهای مختلف می‌رفت و تصویب می‌شد و یا پس از مدتی رد می‌شد و همواره در این چند سال متن به تولید نرسید. رعایت صداقت مهمترین ویژگی یک فیلمنامه است و مخاطب می‌تواند اطمینان داشته باشد که فیلمنامه نیامده بیانیه بدهد یا تاریخ را به نفع گروه خاصی مصادره کند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها