پرونده حادثه دانشگاه آزاد آماده ارسال به دادگاه است

دادستان کل کشور گفت: پرونده حادثه دانشگاه آزاد آماده ارسال به دادگاه است.

پرونده حادثه دانشگاه آزاد آماده ارسال به دادگاه است

حجت‌الاسلام منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص نتیجه رسیدگی به پرونده حادثه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد جلساتی برگزار شد و کسانی که در این حادثه ورود کرده بودند نظرات خود را ارائه کردند.بخشیاز کارهای قضایی انجام‌شده و در حال آماده‌سازی برای ارائه به دادگاه است اما در رابطه با بخشی هم منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که صحبت‌هایی در خصوص‌ مسدودسازی اینستاگرام شده است آیا این اقدام می‌شود گفت: فیلترینگ حساس و مهم است.ما باید معنی فیلترینگ را برای مردم درست بیان کنیم.

منتظری ادامه داد: چرا آن روزی که مقام معظم رهبری گفتند کشور احتیاج به فضای مجازی سالم و شبکه ملی اطلاعات دارد مسئولین این را جدی نگرفتند و دنبال این اقدام رفتند؟ وقتی می‌بینیم که جوانان قدرتمند هستند آن‌هم در عرصه‌های مختلف از قدرت آن‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ آیا این‌ها نمی‌توانند برای ایجاد یک فضای مجازی سالم تلاش کنند؟ ما می‌گوییم می‌شود و این‌ها توان وجود دارد. باید ابزار و امکانات و حمایت همه‌جانبه در اختیارشان باشد و باید پرسید چرا این کار انجام نمی‌شود.

دادستان کل تصریح کرد: ما میگوییم چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرا نمی‌شود این شورا با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه می‌دهد پس چرا اجرا نمی‌شود و اشکال ما به وزارت ارتباطات و دستگاه‌های دیگر عدم اجرای همین مصوبات است.ما بررسی‌های دقیق کردیم هنوز مصوبات اجرا نشده است و بحث این شبکه‌های گرام‌دار بحث انحرافی است و بحث اصلی باید سالم‌سازی فضای مجازی باشد.

وی ادامه داد: برخی از آدم‌های مریض‌ احوال تا حرف از سالم‌سازی فضای مجازی و فیلترینگ می‌زنیم می‌گویند می‌خواهیم مثل صد سال قبل زندگی کنیم در صورتی‌که ما دنبال محرومیت مردم از فضای مجازی نیستیم بلکه دنبال سالم‌سازی هستیم. دولت باید تمام امکانات خود را به میدان بیاورد تا همه مردم از یک فضای سالم برخوردار باشند.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها