رهبر انقلاب: قم شهر انقلاب است، نگذارید انگیزه‌هایی روحیه انقلابی را کمرنگ شود/ یک عده غرب‌زده در کشور پُز قدرت آمریکا را می‌دهند

هزاران نفر از مردم قم با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب: قم شهر انقلاب است، نگذارید انگیزه‌هایی روحیه انقلابی را کمرنگ شود/ یک عده غرب‌زده در کشور پُز قدرت آمریکا را می‌دهند

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم فرمودند: ۱۹ دی فرصتی است برای تمجید از مردم قم است.

ایشان افزودند: قم همان‌جایی است که سرچشمه‌ای شد برای آن شطّ جوشان حرکت و مقدمه‌ای شد برای انقلاب و قم شهر انقلاب، مرکز انقلاب و مادر انقلاب است.

آیت‌الله خامنه‌‌ای ادامه دادند: البته انگیزه‌هایی وجود دارد که فضای قم را تغییر دهند و فضا و روحیه‌ انقلابی قم را کم‌رنگ کنند و از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.

ایشان با بیان اینکه بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست‌های خائن، نقش کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند، گفتند: قم سرچشمه‌ اصلی انقلاب و حوزه‌ای قم پشتوانه‌ی معنوی برای آن حرکتی است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در دهم دی‌ماه سال ۱۳۵۶ رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و یک نطق قرّائی در تمجید دروغ‌آمیز از محمدرضا کرد، گفتند: در این نطق گفت ایران جزیره‌ ثبات است؛ یعنی خیال آمریکا از رژیم نوکرمآب آسوده است، اما ۱۰ روز نشد که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و با جان خود به میدان آمدند و بعد هم مردم تبریز حرکتی طوفانی کردند و حرکت‌های بعدی باعث نابودی رژیم سرسپرده شد.

ایشان ادامه دادند: این دستگاه محاسباتی آمریکاست، آمریکایی‌ها به این تحلیل محاسباتی و آینده‌نگری خود می‌بالند! اینجا هم یک عده غرب‌زده پُز قدرت آمریکا را می‌دهند. چندی پیش هم یکی از دولتمردان آمریکایی در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد. جشن ۲۰۱۹ چند روز پیش بود. بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم اما احمق‌های درجه یکی هستند.

آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه قیام مردم قم صف‌بندی دو دستگاه محاسباتی و دو نظام معرفتی بود که صف‌بندی دو الگوی تحلیلی را مقابل یکدیگر نشان داد، فرمودند: یک نظام معرفتی، لیبرال‌دموکراسی دروغین پای‌ در‌گل غربی است و یکی نظام معرفتی توحیدی اسلامی است. قیام مردم قم تقابل دو دستگاه پیش‌بینی و محاسباتی را نشان داد. آن محاسبات آمریکایی‌ها است که ایران را در اولین ماه‌های پیروزی انقلاب تحریم کردند و بنا کردند که تا پنج تا ۶ ماه دیگر انقلاب اسلامی از بین می‌رود. آن نظام محاسباتی امام خمینی(ره) است که گفت صدای خُرد شدن استخوان مارکسیسم را دارم می‌شنوم و چندی بعد همه این را دیدند.

ایشان در ادامه با تأکید بر اینکه به دولتمردان عرض می‌کنم که اولاً قدر مسئولیت خود را بدانید؛ خدمت به این اهداف و این ملت و این کشور، نعمت بزرگ پروردگار است و ثانیاً به لوازم این نعمت بزرگ عمل کنید و مواظبت کنید که گرایش به اشرافی‌گری و اسراف و رفتارهای طاغوتی نداشته باشید، فرمودند: راه، راه اسلام است؛ ما مثل امیرالمؤمنین(ع) نمی‌توانیم عمل کنیم ولی باید به آن سمت حرکت کنیم.

رهبر انقلاب فرمودند: مقابل یاوه‌گویی دولتمردان آمریکایی، شجاعت و عقلانیت داشته باشید. می‌بینید که چه بی‌ربط و مثل دلقک حرف می‌زنند؛ دولتمرد آمریکایی می‌گوید ایران حقوق بشر را از عربستان سعودی یاد بگیرد. این‌ها نه تهدیدشان، نه قولشان و نه امضایشان اعتبار ندارد و نباید اعتنا کرد. راه را با عقلانیت انتخاب کنید و با انگیزه و احساسات به پیش بروید. قدردان ظرفیت‌های درونی کشور باشید و به معیشت مردم هم توجه ویژه‌ای مصروف کنید. مشکلاتی که برای طبقات ضعیف پیش می‌آید، اساسی‌ترین کارها برای مسئولان دولتی است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    خدایی قداست قم ومشهد باید حفظ بشه و احکام اسلامی دقیق اجرا بشه..درمقابل شمال وکیش را ازادی اجتماعی بیشتر بدهید هرکی خواست بره مشهدو قم..هرکی خواست بره شمال یا کیش..ما داریم ناخواسته بطرف مدل ترکیه و تایلند حرکت میکنیم..جلوی این حرکت خزنده را مسئولان بگیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها