بادامکی: فوتبال ایران بازیکنی مثل خداداد و کریمی به خود نخواهد دید

بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران گفت: فوتبال ایران بازیکنانی همانند علی کریمی و خداداد عزیزی را دیگر در تاریخش نخواهددید.

بادامکی: فوتبال ایران بازیکنی مثل خداداد و کریمی به خود نخواهد دید

حسین بادامکی در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، اظهار کرد: کار سختی در این تورنمت در پیش‌ خواهیم داشت. هم‌گروهی‌های ایران نیز تیم‌های دست و پا بسته‌ای نیستند و عراق در سال‌های اخیر همیشه عملکرد خوبی به نمایش گذاشته‌ است. ایران نیز شرایط تیمی خیلی خوبی دارد، امیدوارم به عنوان تیم نخست از گروهش صعود کند تا در ادامه راه مسیری راحت‌تری برای راه‌یابی به مراحل پایانی طی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی غلبه بر تیم‌هایی همچون ژاپن، استرالیا و یا کره‌جنوبی را دارد، خاطرنشان کرد: ایران چند سال است که رنکینگ یک آسیا را به خود اختصاص داده و بازیکنان خوبی در ترکیب خود دارد. ایران قدرت اول آسیاست، چرا نتواند قدرت غلبه بر هر تیمی را داشته باشد؟

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص لزوم قهرمانی ایران و افزایش سطح انتظار از تیم ملی گفت: فوتبال یک ورزش غیرقابل پیش‌بینی است و اتفاقات مختلفی در جریان بازی‌ها و تورنمت رخ می‌دهد که از قبل قابل پیش‌بینی نیست. شاید به ضعیف‌ترین تیم گروه‌مان بازی را واگذار کنیم. زیبایی فوتبال به همین غیرقابل پیش‌بینی بودنش است. به نظرم در فوتبال هیچ بایدی وجود ندارد و از همین رو هیچ مربی بزرگی پیش از تورنمتی تضمین قهرمانی نمی‌دهد. باید بازی به بازی پیش برویم و با غلبه بر حریفان خواسته مردم ایران را پس ازمدت‌ها برآورده کنیم.

حسین بادامکی در خصوص اینکه آیا ایران شایستگی قهرمانی دارد، عنوان کرد: هیچ وقت نبوده که در تورنمتی شرکت کنیم و پیش از آن، اردوهای آمادگی‌سازی مناسبی داشته باشیم. چه برای جام‌جهانی و چه برای جام ملت‌های آسیا همیشه با کمبود بازی تدارکاتی روبرو بودیم و همه مربیان تیم ملی با این موضوع مشکل داشته‌اند، اما فکر می‌کنم در حال حاضر اردوی خوبی را در قطر پشت‌سر گذاشتیم. معتقدم که می‌توان انتظار موفقیت از ایران داشت، اما کار بسیار سخت خواهد بود چرا که سایر تیم‌ها بازی‌های تدارکاتی و پشتیبانی خیلی خوبی داشته‌ و خیلی خوب حمایت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فوتبال ایران دیگر بازیکنانی همچون علی کریمی و خداداد عزیزی به خود نخواهد دید، گفت: ایران بیشتر یک تیم است تا اینکه به ستاره‌ها و بازیکنان خود تکیه کند. یکی از نکات مثبت کی‌روش همین است که تمام بازیکنان، چه ذخیره‌ها و چه بازیکنان ثابت در قالب یک تیم جا گرفته‌اند و تمام تلاش‌شان برای موفقیت تیم است. بازیکنان لژیونر نیز، به دلیل بازی در اروپا، از تجربه کافی برخوردارند و می‌توانند در قالب تیم بازی را در بیاورند، اما بازیکنی که در حد و اندازه‌های علی کریمی یا خداداد عزیزی باشد در تیم نداریم. از لحاظ فنی فکر نمی‌کنم در فوتبال کشورمان، دیگر کسی مانند علی کریمی و یا خداداد پیدا شود. باید در جام‌ ملت‌های آسیا تمام تلاش‌مان را انجام دهیم که بازی گره نخورد و از تک موقعیت‌های‌مان به نحو احسن استفاده کنیم.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص اختلاف ایجاد شده بین هواداران پرسپولیس و کارلوس کی‌روش تاکید کرد: فکر نمی‌کنم کسی دلش بخواهد که تیم ملی نتیجه نگیرد. کیروش به هر حال سرمربی تیم ملی ما است. همه دوست دارند که تیم ملی نتیجه بگیرد و موفق شود. فکر نمی‌کنم چنین طرز تفکری درست باشد. فرقی نمی‌کند که سرمربی تیم ملی چه کسی باشد، اما فکر نمی‌کنم که کسی دوست نداشته باشد تیم ملی کشورش قهرمان شود.

بادامکی در خصوص شخصیت قهرمانی تیم ملی بیان کرد: ایران شخصیت قهرمانی دارد. به هر حال تیم‌های دیگری نظیر ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی از ما ترس دارند و ایران را دست کم نخواهند گرفت. قطعا برای آن‌ها حریف سرسختی خواهیم بود و آن‌ها روی قدرت ایران حساب ویژه‌ای کرده‌اند. کیروش نیز این شخصیت را به تیم ملی داده و پیش از این در تیم‌های بزرگی مربیگری کرده‌است.

وی در خصوص اینکه تیم ملی ایران در جام ملت‎‌ها آسیا در ضربات پنالتی همیشه با شکست روبرو شده، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم همیشه بدشانس باشیم. انشاالله که در جریان بازی به پیروزی خواهیم رسید، اما اگر به ضربات پنالتی هم رسیدیم، خواهیم برد. قرار نیست که همیشه در ضربات پنالتی بد شانس باشیم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها