واردات خودرو بدون انتقال ارز آزاد شد

با ابلاغ مصوبه هیأت وزیران از سوی معاون اول رئیس جمهور، مشکل خودرو‌های وارداتی رسوب شده در گمرک برطرف شد؛ ضمن اینکه ثبت سفارش واردات خودرو‌های سواری دارای قبض انبار بدون انتقال ارز آزاد شد.

واردات خودرو بدون انتقال ارز آزاد شد

هیات وزیران در مصوبه‌ای با رفع مشکل رسوب خودرو‌های وارداتی ثبت سفارش نشده در گمرک، اعلام کرد: ثبت سفارش برای واردات خودرو‌های سواری که دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری - صنعتی یا ویژه اقتصادی هستند، به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی منعی ندارد.

بر اساس این مصوبه هیات دولت که شانزدهم دی ماه اسحاق جهانگیری برای اجرا ابلاغ کرد، کل ثبت سفارش‌های قبلی خودرو (اعم از بانکی و غیربانکی) بر اساس مصوبه هیات وزیران لغو می‌شود.

خودرو‌هایی که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تامین ارز شده اند، با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دریافتی با نرخ سامانه سنا در روز ترخیص، با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص هستند. هر نوع تخصیص ارز جدید برای این ثبت سفارش‌ها ممنوع است.

مصوبه هیات وزیران اضافه کرده است: خودرو‌های با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقرراتصادرات و واردات، بر اسسا شرایط بند نخست این تصویب نامه قابل ثبت سفارش و ترخیص است.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها