چند نفر تاکنون بسته حمایتی دریافت کرده‌اند/ زمان واریز بسته حمایتی گروه چهارم همچنان نامشخص

براساس آخرین آمار در هفته گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر بسته حمایتی دولت را دریافت کردند که زمان واریز بسته حمایتی گروه چهارم که شامل شاغلان تامین اجتماعی می‌شود هنوز مشخص نیست.

چند نفر تاکنون بسته حمایتی دریافت کرده‌اند/ زمان واریز بسته حمایتی گروه چهارم همچنان نامشخص

هیئت وزیران در ۲۷ آبان ماه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد.

بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کند.

طبق اعلام دولت بسته حمایتی با مبلغ میانگین ۲۰۰ هزار تومان به تمام افرادی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دارند تعلق می‌گیرد که در این میان خانوار‌های تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه ‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند شدند؛ همچنین خانوار‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌کنند.

بر اساس ابلاغیه فوق، این طرح بین چهار گروه از خانوار‌های کشور اجرا می‌شود:

۱ ــ خانوار‌های تحت پوشش و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور
۲ ــ گروه دوم تمام بازنشستگان کشور
۳ ــ خانوار‌های با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال در گروه‌های کارگران ساختمانی، قالیباف ان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان، رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند.
۴ ــ دیگرخانوار‌های کم‌درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال که درخواست آن‌ها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پذیرفته می‌شود، در این زمینه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است که با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی، به‌درخواست کتبی این اشخاص و پس از اجازه آن‌ها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب‌های بانکی رسیدگی کند. طبق این ابلاغیه، اعتبار واریزی موضوع این تصویب‌نامه برای همه اشخاص و خانوار صرفاً برای خرید کالای سبد حمایتی مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل استفاده است. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهاد‌های حمایتی موظفند اعتبار تخصیصی را بر اساس بعد خانوار تنظیم و پرداخت کنند.

به علاوه طی هفته گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر بسته حمایتی دولت را دریافت کردند و گروه چهارم که منتظر بسته حمایتی هستند شاغلان تأمین اجتماعی هستند، اما خبری از پرداخت سبد حمایتی به شاغلان نیست.

تا کنون ۷۵ درصد بودجه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی دریافت شده است، پس از تأمین کامل به بازنشستگان پرداخت می‌شود و پس از این‌که سبد حمایتی به این گروه تعلق گرفت نوبت به کارگران بیمه‌شده تأمین اجتماعی می‌رسد.

به علاوه با تخصیص ۲۵ درصد بودجه باقیمانده به بازنشستگان از سوی دولت و همه بازنشستگان بسته حمایتی را دریافت کنند، به کارگرانی که در یک خانواده هستند حتی یک عضو از آن‌ها بسته حمایتی را دریافت نکرده، آن را دریافت خواهند کرد.

نکته قبل توجه اینجاست که در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش که حقوق زیر ۳ میلیون می‌گیرند بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد، و از روز دوشنبه ۱۰ دی ماه واریز بسته‌های حمایتی میان بازنشستگان آغاز می‌شود.

گفتنی است که سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده است که زمان دقیقی از پرداخت سبد حمایتی به شاغلان مشخص نیست.

منبع: میزان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها