بهترین نوشیدنی برای درمان آنفولانزا چیست؟

اگر آب بدنتان کم شده، خودِ آب بی شک یکی از بهترین مایعاتی است که سیستم بدنتان به آن نیاز دارد.

بهترین نوشیدنی برای درمان آنفولانزا چیست؟

با سرد شدن هوا امکان بروز بیماری‌های مختلفی همچون سرماخوردگی و آنفلونزا نیز بیشتر می‌شود. این روز‌ها خیلی از افرادی که در کوچه و خیابان می‌بینیم با سرماخوردگی و آنفلونزا دست و پنجه نرم می‌کنند. سرفه، عطسه و آبریزش بینی حالا همه جا دیده می‌شود. همه این‌ها نشان دهنده نزدیک شدن فصل آنفلونزاست. با اینکه امیدواریم در این فصل از سال هیچکس با چنین بیماری روبرو نشود، اما آنفلونزا و سرماخوردگی ممکن است برای هر کسی رخ دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تخمین زده که ۴۸.۸ میلیون نفر در طول فصل‌های سرد سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۱۸ دچار آنفلونزا شده‌اند. اگر شما بدشانس باشید و یکی از این قربانیان محسوب شوید، باید به دنبال راهی برای قدرت بخشیدن به بدنتان باشید.

استفاده از آنتی بیوتیک کمکی به شما نخواهد کرد. آنفلونزا منشأ باکتریایی ندارد. به همین خاطر استفاده از همه آنتی بیوتیک‌هایی که در دنیا وجود دارد کمکی به بهبود آن نخواهد کرد. اما زمانی که آنفلونزا می‌گیرید (و نشانه‌هایی همچون درد عضلات، تب، سردرد؛ سرفه، گلودرد و آبریزش بینی را تجربه می‌نمایید) به کمک چندین روش موجود می‌توانید آب بدنتان را حفظ کنید.

چگونه زمانی که آنفلونزا گرفته‌ایم آب بدنمان را حفظ کنیم؟

زمانی که بیمار می‌شویم حرفی که بار‌ها و بار‌ها از اطرافیانمان می‌شنویم این است که مایعات زیادی مصرف کن.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هم تأیید می‌کند که افراد مبتلا به آنفلونزا باید مایعات اضافی بنوشند تا از کمبود آب در بدن جلوگیری شود. اما سوال اینجاست که چه نوع مایعاتی می‌تواند بهترین انتخاب در این شرایط باشد؟ مواردی همچون اب سیب کمکی به شما نخواهد کرد و حتی ممکن است کمبود آب در بدن را بدتر نماید.

پس اگر می‌خواهید خود را برای فصل آنفلونزا آماده کنید بهتر است توصیه‌های متخصصان را آویزه گوشتان کنید و از نوشیدنی‌های زیر کمک بگیرید:

آب :

اگر آب بدنتان کم شده، خودِ آب بی شک یکی از بهترین مایعاتی است که سیستم بدنتان به آن نیاز دارد. اما زمانی که بیمار می‌شوید اب نوشیدن برایتان دشوار خواهد بود. به احتمال زیاد شما به طعم دیگری برای خوردن نیاز دارید.

برای اینکه بدن در بهترین وضعیت آبرسانی خود قرار گیرد (که برای سیستم ایمنی، متابولیسم و سلامت قلب بسیار ضروری است) شما باید نه تنها آب بنوشید بلکه باید سدیم و کربوهیدرات‌های مناسبی وارد بدن کنید. اگر تنها آب می‌نوشید باید مطمئن شوید که در کنار آن از غذا‌هایی که شامل کربوهیدرات‌هایی با فیبر پایین هستند استفاده می‌کنید.

چای :

اگر دوست دارید به هنگام بیماری به جای آب، چای داغ بنوشید می‌توانید این کار را انجام دهید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد چای هم به آبرسانی بدن کمک می‌کند. کمی عسل به چای خود اضافه کنید تا سریع‌تر کالری مورد نیاز بدنتان را فراهم آورید. عسل طعم چای شما را بهتر می‌کند.

آب نارگیل :

با اینکه خیلی از ما‌ها علاقه‌ای به نارگیل نداریم، اما آب نارگیل می‌تواند به هنگام بیماری و کم شدن آب بدن بهترین گزینه برای انتخاب باشد. آب نارگیل شکر و نمک زیادی همچون نوشیدنی‌های ورزشی ندارد و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند به اندازه کافی آبرسان باشد.

استفاده از آب نارگیل باعث ایجاد درد و ناراحتی زیاد شکمی نمی‌شود. سعی کنید مقدار بسیار کمی نمک به این نوشیدنی اضافه کنید تا سدیم مورد نیاز بدن هم فراهم شود.

آب استخوان :

سوپ نودل مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان آنفلونزاست، زیرا مایعات زیادی وارد بدن می‌کند و می‌تواند برخی از الکترولیت‌های کم شده در بدن را جبران نماید. علاوه بر این گیاهان و ادویه‌هایی که در این سوپ استفاده می‌شوند خاصیت ضد التهابی دارند و می‌توانند با آنفلونزا مبارزه کنند.

اگر نمی‌توانید سوپ مرغ و نودل را بخورید در عوض از آب استخوان استفاده نمائید که سرشار از پروتئین است.

آب پرتقال ۱۰۰ درصد طبیعی:

زمانی که بیمار هستید باید سیستم ایمنی خود را به کمک ویتامین C. تقویت کنید. متأسفانه استفاده از ویتامین C. به هنگام بیماری، باعث کاهش شدت نشانه‌های بیماری نخواهد شد، اما پتاسیم و مایعات موجود در آب پرتقال طبیعی می‌تواند به حفظ آب بدنتان کمک کند. اگر به هنگام بیماری نمی‌توانید غذا بخورید به کمک آب پرتقال طبیعی می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را به آن برگردانید.

بستنی یخی میوه‌ای:

تأمین آب بدن تنها از طریق مایعات نیست. غذا‌های غنی از آب هم می‌توانند به بهبود وضعیت آب بدن کمک کنند. میوه‌های منجمد یا بستنی‌های میوه‌ای به شما اجازه می‌دهند مایعات و کالری مورد نیاز بدن را به سرعت فراهم آورید. همین امر باعث شده چنین موادی به هنگام آنفلونزا یا ناراحتی شکمی بهترین گزینه باشند. بستنی‌های یخی حتی می‌توانند گلوی ملتهب و دردناک را تسکین ببخشند. به دنبال بستنی‌های میوه‌ای باشید که طبیعی هستند.

اگر گرسنه هم بودید چه باید بکنید؟

استفاده از وعده‌های غذایی مناسب هم به هنگام بیماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما زمانی که حالتان کمی بهتر شد، مصرف کالری و مواد مغذی برای ریکاوری سریع‌تر را هم نباید فراموش کنید. توصیه می‌شود مواد غذایی با نمک کافی مصرف شود.

اگر می‌توانید کمی پروتئین کم چرب همچون تخم مرغ آب پز به رژیم غذایی تان استفاده کنید. اگر میوه و سبزیجات را دوست دارید می‌توانید آن‌ها را به بشقاب غذایی تان اضافه کنید. گزینه‌هایی همچون توت‌ها، کیوی، انبه، خیار، کرفس انتخاب‌های خوبی برایتان خواهند بود. اگر حوصله جویدن مواد غذایی را ندارید از مادر، همسر یا دوست تان بخواهید از این مواد برایتان اسموتی تهیه کند.

در صورتیکه نشانه‌های آنفلونزا را در خود مشاهده کردید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. او می‌تواند دارو‌های ضد ویروسی را برایتان تجویز کند. مسری بودن این بیماری بعد از ۲۴ ساعت کمتر می‌شود، اما بهتر است برای ۵ الی ۷ روز با کسی در ارتباط نباشید. زمانی که آنفلونزا می‌گیرید در منزل بمانید، استراحت کنید و مایعات بیشتری بنوشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها