کتاب‌هایی برای نخستین‌ ماه2019

روزنامه گاردین در گزارشی به کتاب‌هایی که در ‌ماه ژانویه2019 به بازار عرضه خواهد شد و در دسترس مخاطبان انگلیسی زبان قرار خواهد گرفت، پرداخته است.

کتاب‌هایی برای نخستین‌ ماه2019

«دیوار» اثر جان لنکستر (انتشارات فابر). در این رمان، نویسنده آینده‌ فاجعه‌بار با موجی گسترده از مهاجرت جهانی و فاجعه آب و هوایی را متصور شده است. در این آینده‌ خیالی دیواری به دور بریتانیا کشیده شده که «دیگران» نتوانند وارد این کشور شوند.


«روزی روزگاری یک رودخانه» نویسنده دیان سترفیلد (انتشارات دابل‌دی). این دنباله داستان پرفروش «سیزدهمین قصه» اثر همین نویسنده است. در این داستان دیان سترفیلد به دنیای رازآلود قرن نوزدهم می‌پردازد و فولکلور و اکتشافات علمی را نیز با موضوع داستان خود در هم می‌آمیزد. این داستان در نزدیکی و اطراف رودخانه «تمز» لندن روی می‌دهد.


«مناطق مرزی» نویسنده جرارد مورنین (انتشارات «و داستان‌های دیگر»). این نخستین رمان جرارد مورنین، نویسنده استرالیایی است که در بریتانیا انتشار می‌یابد. این نویسنده در 80سالگی در حال شناسانده شدن در عرصه بین‌الملل است. نخستین کتاب این نویسنده به نام «تاماریسک رو» که در سال1974 انتشار یافته بود، نیز قرار است دوباره در فوریه2019 منتشر شود.


«رهایی» اثر تیم پیرز (انتشارات بلومسبری). رویدادهای این تریلوژی (سه‌گانه) در سال1916 و در اوج جنگ جهانی اول می‌گذرد.

«مرد موخرمایی» اثر سورن اسویستروپ، نویسنده دانمارکی (انتشارات مایکل جوزف). این داستان در ژانر تریلر (ترسناک) نوشته شده است. داستان با یک کشف وحشتناک در کپنهاگ، پایتخت دانمارک آغاز می‌شود. سورن اسویستروپ پیش‌تر نیز داستان کشتن را نوشته بود.


آثار غیرداستانی


«قصه‌های کوئیک ساند: بدبختی‌های کگی کاریو» نویسنده کگی کاریو. این نویسنده که پیش‌تر با داستان «سرزمین پدری» در سال2016 جایزه «زندگینامه‌نویسی کاستا» را از آن خود کرده بود، این بار با روایتی از لحظات زشت، تحقیر‌کننده و بامزه‌ای که برای خود وی پیش آمده، بازگشته است.


«بیرون از جنگل‌ها» نویسنده لوک ترنر (انتشارات W&N). این کتاب در زمره کتاب‌های خاطره‌نویسی‌ بسیار قوی توصیف شده است. داستان این کتاب در «جنگل اپینگ» می‌گذرد. موضوع این کتاب زندگی تلخ و پرفراز و نشیب یک مرد عجیب است.


زندگینامه «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس، اثر تام باوئر (انتشارات ویلیام کالینز). تام باوئر، تاکنون زندگینامه 20نفر از افراد حوزه عمومی و سیاسی بریتانیا را نگاشته است. ازجمله آثار وی می‌توان به زندگینامه تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا و ریچارد برانسون، نویسنده و تاجر ثروتمند بریتانیایی اشاره کرد. او اکنون نگاه خود را متوجه رهبر حزب کارگر انگلیس کرده است.


«کتاب کتابخانه» اثر سوزان اورلئان (انتشارات آتلانتیک). نویسنده مجله نیویورکر کتاب خود را با موضوع آتش‌سوزی کتابخانه مرکزی لس‌آنجلس آغاز می‌کند و در ادامه به نتایج تحقیقات دامنه‌دار خود درباره تاریخ تمامی کتابخانه‌های جهان می‌پردازد.


«شادمان‌تر از همیشه: فرار از افسانه یک زندگی کامل» اثر پل دلان (انتشارات آلن لاین). آلن دلان، دانشمند رفتارشناس که پیش‌تر نیز کتاب «طراحی شادمانی» را نوشته بود، در کتاب جدید خود به این مسئله اشاره می‌کند. کارهایی که با فعل امر از افراد خواسته می‌شود مانند «جاه‌طلب باش»، «یک عشق جاودانه برای خود پیدا کن» و «مراقب سلامت خود باش» گاه به جای اینکه الهام‌بخش باشد می‌تواند مانند یک دام مانعی بر سر راه زندگی افراد ایجاد کند.


«دنیای ما: راهنمای یک ستاره‌شناس» اثر جو دانکلی (انتشارات پلیکان). در این کتاب یک استاد دانشگاه در پرینستون به‌طور واضح و سرگرم‌کننده درباره جهان و جایگاه ما در این جهان با استناد به نخستین مبانی علمی تا آخرین یافته‌های تحقیقاتی و علمی صحبت می‌کند.

منبع: روزنامه همشهری

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها