آرامش پس از طوفان

پای دلالان از بازار ارز بریده شد/ امکان پیش‌بینی نرخ ارز وجود ندارد

عضو کانون صرافان ایرانیان با تاکید بر اینکه پس از افزایش قیمت‌های بی سابقه در بازار ارز، اکنون آرامش برقرار است، گفت: با هماهنگی بی سابقه دستگاه‌های نظارتی، پای دلالان از بازار ارز بریده شد.

پای دلالان از بازار ارز بریده شد/ امکان پیش‌بینی نرخ ارز وجود ندارد

کامران سلطانی زاده درباره وضعیت فعلی بازار ارز، اظهار داشت: پس از پشت سرگذاشتن دوران هیجانی بازار، اکنون ثباتی نسبی و آرامش در بازار ارز حاکم شده و حتی می توان گفت بازار تا حدودی راکد شده است.

وی در توضیح اینکه برخی اخبار طی روزهای اخیر مبنی بر عدم فعالیت صرافی ها وجود دارد، گفت: صرافان مشغول خرید و فروش روزانه خود هستند، اما بسیاری از افراد که نیاز به ارز دارند، به دلایل مختلف از جمله قوانین جدید، نبود سیم کارت به نام خریدار و ... موفق به خرید ارز نشده که به صورت غیر واقع اعلام می شود که صرافان ارز نمی فروشند.

عضو کانون صرافان ایرانیان در ادامه افزود: این در حالی است که هر صرافی در تهران بر اساس ارزی که خریداری کرده باید به مشتریان خود ارز بفروشد و در حال حاضر به دلیل عدم توانایی در فروش ارز خارج از ۲۳ مورد اعلام شده صرافان بیش از نیاز خود ارز خریداری نمی‌کند.

امکان پیش‌بینی نرخ ارز وجود ندارد

سلطانی زاده با اشاره به اینکه اکنون مردم در بازار بیشتر خریدار هستند تا فروشنده، درباره پیش بینی نرخ ارز در روزهای آتی، گفت: امکان پیش بینی نرخ ارز وجود ندارد زیرا تعیین این نرخ به ساختارهای مهمی از جمله ذخایر بانک مرکزی، فروش نفت، نرخ ارز در بودجه ۹۸ و ... ارتباط دارد. به گفته وی، بانک مرکزی هدفگذاری خود را بر کاهش نرخ ارز به زیر ۱۰ هزار تومان گذاشته است.

چراغ معاملات شبانه خاموش شد

عضو کانون صرافان ایرانیان، درباره وضعیت دلالان در بازار ارز، توضیح داد: وضعیت دلالی ها، به دلیل انسجام و پیگری بی سابقه ای که میان بانک مرکزی، نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی برای جلوگیری از دلالی در بازار وجود دارد، تا ۹۰ درصد کنترل شده و بازار تحت کنترل نهادهای نظارتی است.

سلطانی زاده درباره معاملات شبانه در بازار گفت: معاملات شبانه دیگر به مانند گذشته نیست و با مدیریت فضای مجازی ۹۰ درصد این معاملات حذف شده و به دلیل کاهش قیمت ها و نظارت دقیق بر حساب های بانکی و خرید و فروش ها، مردم عادی از بازار دلالی و سرمایه گذاری در این بازار خارج شده اند.

منبع: اقتصادآنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها