عالمان و متخصصان به شبهات علیه اسلام و مخصوصا تشیع پاسخ دهند

آیت الله نوری همدانی در  ادامه با اشاره به این که ما با دنیایی مواجه هستیم که شبهات فراوانی علیه اسلام و مخصوصا تشیع هر روز مطرح است، گفت: متخصصین و عالمین به ایین شبهات پاسخ دهند.

عالمان و متخصصان به شبهات علیه اسلام و مخصوصا تشیع پاسخ دهند

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار رییس،معاونین و مدیران گروه های پژوهشی پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی پس از استماع گزارش، مختاری ریاست پژوهشکده، ضمن تقدیر از فعالیت های و اقدامات انجام شده گفت: اصل کار این پژوهشکده بسیار مفید است، چرا که اسلام همیشه خواسته است پاسخگوی همه شبهات باشد و در اسلام، حجت و دلیل تاکید فراوانی شده است.

وی در ادامه با بیان حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه افزود: امیرالمومنین (ع) فرمود: همیشه در زمین افرادی هستند که قیام دارند چنانچه قرآن می فرماید: یا ایها المدثر، قم فانذر. قیام و حرکت هر کسی وظیفه دارد که به اندازه خودش قیام و حرکت داشته باشد و بی تحرکی در اسلام مذموم است و نکته مهم آن است که این قیام برای خدا باشد.

این مرجع عالیقدر با ذکر روایتی از بحارالانوار خاطرنشان کرد: یکی از دستورات مهم علمای ما آن است که اولین قدم هر عالمی باید اخلاص باشد و بدون اخلاص آن کار نتیجه نمی دهد. دوم آنکه چون اسلام دین دلائل و برهان است محققین این پژوهشکده باید چنان مسلط به آن براهین باشند که بتوانند به خوبی اسلام را معرفی کنند. تا انسان خودش در فقه زحمت نکشیده باشد، نمی تواند همه جوانب کار را بسنجد. فقه یک علم دقیقی است، لذا پنجاه سال زحمت دارد تا کسی فقیه شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به این که ما با دنیایی مواجه هستیم که شبهات فراوانی علیه اسلام و مخصوصا تشیع هر روز مطرح است، تصریح کرد: لذا نیاز به متخصصین و عالمینی داریم که بتوانند به آن شبهات، پاسخ عالمانه دهند. در حوزه افرادی بودند که هر کدامشان به شیوهای نوع آوری هایی داشتند، این نوآوری ها در تربیت طلاب خیلی موثر بود.

پیش از سخنان آیت الله نوری همدانی، آیت الله مختاری ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار مسئولین و پژوهشگران پژوهشکده عروةالوثقی قرار گرفت، بیان داشت: این بیت شریف پناهگاه فضلا و طلاب است و قطعا یادآور بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است. شایان ذکر است که همه طلاب به خصوص طلاب انقلابی علاقه خاصی به حضرتعالی دارند.

وی در ادامه گفت: پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی در حوزه های فقه، اصول فقه، فلسفه و کلام و مطالعات بین الملل مشغول به فعالیت های علمی و پژوهشی است. این پژوهشکده در غالب موسسه پژوهشی کارش را شروع کرده بود و الان به فضل الهی مجوز پژوهشکده را از شورای عالی حوزه های علمیه دریافت نمود.

رییس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی با اشاره به این نکته که هدف اصلی از تاسیس پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی پاسخگویی به نیازهای علمی و رفع شبهات در داخل و خارج از کشور بوده است، تاکید کرد: الحمدلله این هدف شکل گرفته است. کتاب هایی در این مجموعه با توجه به نیازسنجی مخاطبین به زبان های انگلیسی و عربی به چاپ رسیده است.

مختاری در ادامه بیان داشت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری تاکید بر تولید ایده و نظریه پردازی در حوزه های علمیه داشتند این مجموعه توفیق آن را داشته است که با کادر پژوهشی جوان به آن سمت حرکت کند.

وی افزود: از دانشگاه های مختلف جهان، مانند دانشگاه رودن روسیه، اندونزی، آمریکای جنوبی و... درخواست تالیف کتابی در خصوص آشنایی با اسلام و همچنین کتابی با موضوع اخلاق پژشکی از منظر اسلام را از این پژوهشکده داشته اند که با لطف الهی این فعالیت ها آغاز شده است. لازم به ذکر است پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی بنا دارد در بهار سال آینده از دائرةالمعارف اسلام به زبان انگلیسی برای سنین کودک و نوجوان رونمایی کند که این فعالیت علمی با توجه به دغدغه های نوجوانان و خصوصا والدین آنان که در خارج از کشور زندگی می کنند، برنامه ریزی و تدوین شده است.

مختاری همچنین از جمله محاسن پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی را استفاده از طلاب و فضلای جوانی عنوان کرد که در کنار تسلط به زبان انگلیسی و عربی، مبلغ بین المللی نیز به شمار می آیند.

رییس پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی در پایان با اشاره به اینکه شعبه تهران نیز در همین هفته افتتاح خواهد شد، افزود: افتخار داریم که در خدمت شما هستیم و امید داریم تحت حمایت ها و رهنمودهای حضرتعالی، پژوهشکده بین المللی عروةالوثقی بتواند گامهای موثری را بردارد..

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    حضرت آقای نوری همدانی!!! اصل اسلام شناختهای فرهنگ خرد گرای دین داری قرآنی است و مذهب اصیل تشیع باید روی مکتب توحیدی این شناختها به دور از هرگونه من در آوردی ذهن ناتوان بشر پایه ریزی شده باشد و تقریبا هیچ شبهه ی انکار ناپذیری علیه این شناختها نیست. هرچه از منقولات منسوب به اهل بیت پیامبر با این شناختها تطابق و همگنی و هماهنگی داشته باشد گفته اصیل این بزرگان است و نسبت منقولاتی که با شناختهای قرآن تطابق ندارند به اهل بیت ، مخدوش به جعل و دروغ و بطلان اند و هرگز گفته ی این بزرگان والا مقام نیستند.

  • ناشناس
    0

    نظرات انتقادی را که در دفاع از دین و مذهب و قرآن ارسال می شوند محض رضای خدا پخش کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها